یک آسیب شناس گفت: 35 درصد از جوانان به نگهداری از حیوانات می‌پردازند که یکی از دلایل این کار خلاء عاطفی ناشی از فقدان ارتباط موثر با والدین است.

سلامت نیوز: یک آسیب شناس گفت: 35 درصد از جوانان به نگهداری از حیوانات می‌پردازند که یکی از دلایل این کار خلاء عاطفی ناشی از فقدان ارتباط موثر با والدین است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر مجید ابهری افزود: متاسفانه در حال حاضر رابطه عاطفی والدین و فرزندان کاهش یافته است و فرزندان با خلاء عاطفی مواجه شدند به همین علت آنان به زندگی با حیوانات و دلبستگی با آنان گرایش چشمگیری پیدا کردند. 

وی در ادامه گفت: جوانان با حیواناتی مانند سگ و گربه در جامعه حاضر می‌شوند. البته نگهداری آنان از حیوانات به این دو گروه جانور محدود نمی‌شود و جوانان در خانه انواع مختلف جانوران مانند لاک‌پشت، قورباغه، مار، میمون و طوطی را به عنوان همدم خود نگهداری می‌کنند.

این رفتارشناس اجتماعی با اشاره به علل گرایش جوانان به نگهداری از حیوانات اظهار کرد: برخی از جوانان به علت خلاء عاطفی به این کار روی می‌آورند اما دسته دیگری از آن‌ها به تقلید از زندگی غربی که از طریق شبکه‌های مختلف ترویج می‌شود و جلب توجه جنس مخالف حیوانات را نگهداری می‌کنند.

ابهری درباره راهکارهای کاهش گرایش جوانان به حیوانات گفت: لازم است نهادهای فرهنگی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان برنامه‌ریزی کنند علاوه بر آن والدین رابطه محکمتری با فرزندان خود برقرار کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha