رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان از نادیده گرفته شدن کارگران معلول در مراسم روز کارگر انتقاد کرد و گفت: وزارت رفاه متولی امور معلولان و کارگران است اما در روز کارگر توجهی به این قشر از افراد جامعه نکرد.

سلامت نیوز: رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان از نادیده گرفته شدن کارگران معلول در مراسم روز کارگر انتقاد کرد و گفت: وزارت رفاه متولی امور معلولان و کارگران است اما در روز کارگر توجهی به این قشر از افراد جامعه نکرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، علی همت محمودنژاد  به مراسم روز کارگر که با حضور رئیس جمهور برگزار شد ، اشاره کرد و افزود: متاسفانه وزارت رفاه که خود متولی امور معلولان و کارگران است با نادیده گرفتن کارگران معلول در این مراسم تلاش آنان را در چرخه تولید نادیده گرفته است.

وی گفت: شاید همین تبعیض خمیرمایه تبعیضهای دیگری باشد که در عرصه های مختلف به کارگران معلول وارد می شود.

عضو هیات مدیره سازمان جهانی معلولان تاکید کرد: عدم رعایت بازنشستگی زودتر از موعد مقرر کارگران معلول ، تبعیضهای ناروا در برابری دستمزد کارگران معلول با غیر معلول، نبود مرخصی برای اقدامات توانبخشی کارگران معلول با توجه به معلولیت جسمی ، تعطیلی صندوق حمایت از فرصتهای شغلی معلولان و عدم اختصاص اعتبار به آن ، عدم پرداخت سهم بیمه کارفرمایان معلول به منظور حمایت از فرصتهای شغلی این افراد و.... از جمله موارد تبعیض آمیزی است که علیه کارگران معلول اعمال می شود.

به گفته وی ، چند ماه قبل وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی قول داده بود تا کارگروه ویژه معلولان را در این وزارتخانه برای بررسی مسایل و مشکلات معلولان و جلوگیری از وجود چنین تبعیضاتی تشکیل دهد اما تابه امروز این اتفاق رخ نداد.

وی گفت: کارگران معلول با توجه به روحیه و توانمندی که دارند در سراسر ایران علی رغم بی مهری های انجام شده ، با تمام جدیدت در عرصه تولید و خدمت در کشور حضور خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha