رییس پلیس فتای استان سمنان از دستگیری عامل فروش بلیط های جعلی تهران - استانبول خبر داد.

سلامت نیوز: رییس پلیس فتای استان سمنان از دستگیری عامل فروش بلیط های جعلی تهران - استانبول خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سرگرد سید علی میراحمدی در تشریح این خبر گفت: با دریافت شكایتی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی به ارزش 17 میلیون ریال از یک شهروند، ماموران پلیس فتای استان سمنان رسیدگی به این پرونده را در اولویت کاری خود قرار دادند.

وی افزود: بنابر اظهارات شاکی پرونده و تحقیقات مقدماتی پلیس مشخص شد، متهم از طریق ارتباط تلفنی و کسب اعتماد شاکی و در ازای ارسال 5 فقره بلیط جعلی هواپیمایی استانبول - تهران، مبلغ یک میلیون و هفتصد هزار تومان دریافت کرده است.

وی با اشاره به تکمیل تحقیقات و ارسال پرونده به دادسرا برای سیر مراحل قانونی، خاطرنشان کرد: Fake Email یا ایمیل جعلی شیوه ای است که کلاهبرداران اینترنتی به منظور سوء استفاده از کاربران اینترنت بکار می گیرند.

به گفته رئیس پلیس فتا سمنان کلاهبرداران ایمیل هایی را كه به ظاهر دارای آدرس معتبر و مهم می باشد را با محتویات فریبنده برای مخاطب ارسال و از وی می خواهند که به لینک خاصی مراجعه یا اطلاعات مورد نظر کلاهبردار را برای وی ارسال و یا پولی را به حساب مورد نظر واریز کند.

وی با اشاره به اینكه هوشیاری کاربران این حوزه، مهمترین عامل پیشگری از وقوع این گونه جرایم است،به  کاربران اینترنت توصیه کرد: هیچگاه اطلاعات کاربری خود را از طریق یک درخواست یا فرمی که با ایمیل دریافت کرده اید وارد نکنید و برای وارد کردن اطلاعات حساس کاربری یک صفحه جدید در مرورگر خود باز کرده و آدرس آن وب سایت را به صورت دستی وارد کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha