شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 111047

عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران از افزایش 80 درصدی بیماریهای اسکلتی در کشور خبر داد و گفت: فعالیت‌ بدنی در زندگی کاهش یافته و بیماری‌های اسکلتی و آسیب‌های ناشی از آن افزایش پیدا کرده است.

سلامت نیوز: عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران از افزایش 80 درصدی بیماریهای اسکلتی در کشور خبر داد و گفت: فعالیت‌ بدنی در زندگی کاهش یافته و بیماری‌های اسکلتی و آسیب‌های ناشی از آن افزایش پیدا کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد اکبری روز شنبه در نشست خبری درباره شیوع پارکینسون در کشور گفت: علت برخورد زیاد ما و مواجهه ما با بیماری پارکینسون به دلیل عوامل محیطی نیست بلکه روش‌های تشخیصی این بیماری پیشرفت کرده و بهتر از قبل شده است.

وی ادامه داد: اما آنچه که روش زندگی انسان‌ها را تغییر داده و منجر به عوارض شده، کم تحرکی است به طوری که ما شاهد شیوع بالای بیماری‌های اسکلتی و عضلانی در کشور هستیم.

اکبری گفت: فعالیت‌های بالا در زندگی کاهش یافته و این در حالی است که بیماری‌های اسکلتی و آسیب‌های ناشی از آن 80 درصد رشد داشته است.

وی گفت: این کاهش حرکات جسمانی بر تمام سنین ورود داشته و حتی کودکانی که کم تحرک هستند یا شاغلان در محیط‌های شغلی به این آسیب‌ها دچار می‌شوند.

عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران یکی از مشکلات فیزیوتراپی را عدم رشد تعرفه فیزیوتراپی اعلام کرد و گفت: امروزه بر اساس سیستم تعرفه‌های خصوصی برای یک موضع از بدن اگر بخواهیم خدمات فیزیوتراپی ارائه دهیم، تعرفه‌ای معادل 17 هزار تومان می‌شود در حالی که ویزیت پزشکان متخصص 40 هزار تومان است.

وی گفت: در واقع می‌توانیم بگوییم نرخ افزایشی دریافتی فیزیوتراپی 400 درصد عقب‌گرد داشته و رشد نکرده است و این افت کیفیت درمان و آسیب رسیدن به بیماران را باعث شده است.

وی گفت: در هر جلسه فیزیوتراپی بر اساس تعرفه 17 هزار تومان گرفته می‌شود و این افراد نمی‌توانند به دلیل دریافت‌های مستقیم از بیماران زیرمیزی بگیرند بنابراین اصلاح این هزینه‌ها باید در جای دیگری شود.

اکبری گفت: متأسفانه سیستم که در برنامه ریزی فیزیوتراپی وجود دارد به نحوی پیش رفته است که فیزیوتراپ‌ها سرمایه لازم را برای تجهیز کلینیک‌های خود ندارند.

وی افزود: هزینه‌های بالا باعث شده فیزیوتراپیست‌ها نتوانند تجهیزات مدرن را خریداری کنند و این در حالی است که با استهلاک تجهیزات روبه‌رو هستیم و وادار می‌شویم که با حداقل شرایط سیستم را تجهیز کنیم.

عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران همچنین گفت: مراکز غیر مجازی در عرصه فیزیوتراپی وجود دارد که با وجود پیگیری وزارت بهداشت که 6 ماه تا یک سال هم طول می‌کشد، پس از بسته شدن دوباره در جای دیگری آغاز به کار می‌کنند چرا که پنهانی فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha