شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 111055

سیستم ارسال پیام کوتاه یا همان sms در ابتدا به عنوان متمم تلفن های به وجود آمد و راه اندازه شد اما حالا تلفن های همراه تمام وکمال در اختیار سیستم های پیامکی کاربران هستند.

سلامت نیوز: سیستم ارسال پیام  کوتاه یا همان  sms  در ابتدا به عنوان متمم تلفن های به وجود آمد و راه اندازه شد اما حالا تلفن های همراه تمام وکمال در اختیار سیستم های پیامکی کاربران هستند .

به گزارش سلامت نیوز، هر ساعتی از شبانه روز که در خیابان یا هر محل و معبر دیگری تردد کنید حداقل از هر 5 نفر 3 نفر را می بینید که در صفحه گوشی های تلفن  همراه که این روزها از حالت گوشی خارج شده اند وبه شکل و شمایل تلویزیون های جیبی در آمده اند ! درحال خواندن یا ارسال پیامک هستند. کمتر کسی را پیدا می کنید که بگوید حال وحوصله جواب دادن به پیامگ را ندارد... از مادر بزرگ 60 ساله گرفته تا طفل گریزپایی که تازه سواد خواندن ونوشتن را فرا گرفته یا حتی کودکانی که نوشتن بلد نیستند و تنها به ارسال شکل و شمایل بسنده می کنند نیز از این امر مستثنا نیستند ‍! در این میان گروهی هستند که احتمالا یا متخصص هستند یا از روی تجربه می گویند که بر اساس نحوه ارسال پیامک هم می توان به شخصیت افراد پی برد! خواندن این شخصیت شناسی را به شما پیشنهاد می کنیم .

پاسخ های  کوتاه می دهید یا بلند ؟

افرادی که در جواب پیامک های شان ،‌پاسخ های بلند می دهند معمولا افرادی هستند که بسیار اهل گفت وگوی وارتباط بر قرار کردن با دیگران بوده وخواهان ارتباط کلامی هستند و دوست دارند اطلاعات کاملی را ارائه دهند. برای این افراد ارتباط در اولویت قرار دارد، به همین دلیل رابطه های طولانی وحرف زدن های طولانی را ترجیح می دهند. در مقابل ،‌افرادی که پاسخ های کوتاه می دهند معمولا افراد سردتری هستند که خیلی مایل به ارتباط های کلامی نیستند وترجیح می دهند سریع ،‌بی مقدمه  وبی حاشیه حرف شان را بزنند ودنبال نیستند، معمولا این افراد روابط گسترده ای ندارند .

پاسخ های دیر هنگام یا زود هنگام

افرادی که به محض رسیدن پیامک به آن جواب می دهند ارتباط ها وحفظ آنها برای شان مهم است . برای این افراد ، دیگران در اولویتند ومحور و مشغولیت اصلی آنها رابطه با دیگران است . این گونه افراد فکر می کنند با پاسخ ندادن به پیامک ، طرف مقابل رااز دست خواهند داد. اما بر عکی افراد خود محور و با اعتماد به نفس بالا و کسانی که دیگران برای شان در اولویت نیستند، یا اصلا به پیامک ها پاسخ نمی دهند یا دیر پاسخ می دهند .

پیامک های غلط غلوط ‍!

افرادی که پاسخ پیامک های شان معمولا بریده وکوتاه یا با غلط املایی های زیاد است هیچ نوع  علاقه به ارتباط بر قرار کردن از طریق تکنولوژی روز ندارند، انسان های بی تمرکزی هستند و معمولا عجله دارند، البته افرادی هم که سواد کمتری دارند معمولا پیامک های شان پر از غلط املایی است !

پیامک های فلسفی

هستند افرادی که همیشه یک بیت شعر یا جملاتی فلسفی در آستین خود دارند و برای هر پیامک عادی که از افراد می گیرند از آنها استفاده می کنند، اینها تلاش می کنند متفاوت باشند وخود نمایی کنند. معمولا گیرنده این پیام ها از این نوع پیام ها خوشحال می شوند اما بعد از مدتی این نوع پیامک ها خسته کننده خواهد بود .

مخفف نویس ها

معمولا افرادعجول سعی می کنند که پیامک های شان را بسیار سریع وعجولا پاسخ دهند. در مقابل دوست دارند سریع تر پاسخ پیامک های خود راهم بگیرند. البته افراد تنبل هم بسیارمخفف می نویسند چون حوصله پاسخ دادن را ندارند. مقصد ها هم مخفف می نویسند .آنها تمام سعی خود را می کنند تا با استفاده از کمترین کاراکترها پاسخ پیامک ها را بدهند تا کمترین هزینه را پرداخت کنند .

کسانی که اصلا جواب نمی دهند !

این گونه افراد اتفاقا بسیار اهل ارتباط دیداری وگفتاری هستند ،چون ترجیح می دهند در ارتباطات خود با اشخاص رودررو باشند ودیدار برای شان مهم تر است . به دنبال ارتباط چشمی هستند تا کلامی وبه لحاظ علمی ، این افراد قسمتی از مغزشان که به ارتباط چشمی مربوط می شود فعال است کهدر نتیجه ، این نوع ارتباط را بیشتر می پسندند . 

منبع: آموزش برتر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha