هیئتی به سرپرستی معاون وزیر بهداشت افغانستان از آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و داروی سازمان غذا و داروی کشورمان بازدید کردند.

سلامت نیوز:  هیئتی به سرپرستی معاون وزیر بهداشت افغانستان از آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و داروی سازمان غذا و داروی کشورمان بازدید کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا حسینی سرپرست امور بین الملل سازمان غذا و دارو، گفت: در راستای همکاری‌های دو جانبه بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در زمینه بهداشت و درمان و همکاری‌های مرتبط در حوزه غذا و دارو، هیئتی به سرپرستی خانم دکتر ناجیه طارق (معاون وزیر بهداشت افغانستان) و دکتر کامله سلطانی رئیس بخش کنترل غذا و دارو و سایر مسئولین مرتبط از آزمایشگاه کنترل غذا و دارو بازدید به عمل آوردند.

وی گفت: قبل از انجام این بازدید جلسه‌ای با حضور این هیات و با حضور مدیر کل آزمایشگاه غذا و دارو (دکتر حسین رستگار) و معاون تحقیق و توسعه سازمان غذا و دارو و سایر مسئولین مرتبط برگزار شد و دو طرف در زمینه همکاری‌های فیمابین بحث و تبادل نظر کردند.

دکتر حسینی در پایان گفت: هیئت افغانی در پایان خواستار برگزاری مجدد چنین جلساتی را داشتند که بتوان در زمینه‌های متعدد به خصوص در حوزه غذا و دارو پیشرفت های موثری اتفاق بیافتد.

دکتر حسین رستگار، مدیر کل آزمایشگاه غذا و دارو نیز در مورد نشست مشترک مسئولین غذا و دارو کشورمان با کشور افغانستان گفت: امیدواریم بتوانیم همکاری های بسیار گسترده ای را با کشور افغانستان داشته باشیم و انتقال تجربیات و فضاهای آموزشی، آزمایشگاهی و فضاهای مختلف و روش های کنترل کیفی را با یکدیگر برقرار کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در این جلسه موضوعات مختلفی بحث و تبادل نظر شد که از مهمترین آنها می توان کمک به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و دارویی افغانستان، آموزش به هیئت های افغانی و .. اشاره کرد.

دکتر رستگار گفت: استفاده از بخش خصوصی نیز در این جلسه مطرح شد و امیدواریم بتوانیم آزمایشگاه‌هایی را که تمایل دارند در این زمینه فعال باشند شعبه‌ای را در کشور افغانستان راه اندازی نمایند.

مدیرکل آزمایشگاه غذا و دارو گفت: یکی دیگر از مباحثی که در این جلسه مطرح شد این بود که از توانمندی‌های دانشگاههای علوم پزشکی مرزی همانند مشهد، بیرجند و زاهدان نیز در همکاری های دوجانبه بهره مند شویم.

دکتر رستگار در پایان ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک این دو کشور بتوانند همکاری‌های بسیار نزدیک‌تری به ویژه در حوزه کنترل و نظارت و به صورت کلی ایمنی مواد غذایی و دارویی داشته باشند و امیدواریم تفاهم نامه‌ای که بین دو کشور منعقد خواهد شد هر چه سریعتر اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha