یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
کد خبر: 111079

گون یا استراگالوس، نوعی گیاه دارویی چینی است که ریشه آن، بیماری های متفاوت را درمان می کند و خواص متعددی چون ضد ویروسی، ضد باکتری، ضد التهابی، ضد سرطانی و... دارد.

سلامت نیوز: گون یا استراگالوس، نوعی گیاه دارویی چینی است که ریشه آن، بیماری های متفاوت را درمان می کند و خواص متعددی چون ضد ویروسی، ضد باکتری، ضد التهابی، ضد سرطانی و... دارد.

خواص:

به گزارش سایت «هلث مد»، نرسیدن اکسیژن به مغز به علت نرسیدن خون کافی به مغز است که به سکته منجر می شود.

این گیاه خون رسانی به مغز را تقویت می کند و در نتیجه بیمار زودتر بهبود می یابد و خطر مرگ بر اثر سکته پایین می آید.

 مصرف این گیاه، باعث بازگشت سریع تر بیمار سکته قلبی به کار و فعالیت می شود.

عصاره ریشه آن، مانع از رشد و تکثیر سلول های سرطانی به ویژه سینه و معده می شود. ماده ای به نام «ساپونیس» در آن، خاصیت شیمی درمانی دارد. مصرف دمنوش این گیاه، روزی ۲ بار، از بدن در برابر سرطان محافظت می کند.

خاصیت ضد عفونی کننده و ضد باکتری آن سرماخوردگی را کاهش می دهد. مصرف دمنوش آن ۶ هفته یا بیشتر، علایم مربوط به حساسیت فصلی را کاهش می دهد و یا مانع از بروز آن می شود.

بدن انسان ها حاوی آنزیمی است که تجزیه آن باعث تسریع روند پیری می شود اما ریشه این گیاه می تواند زمینه تولید مصنوعی آن آنزیم را فراهم کند. کافی است روزی ۲ بار از دم کرده آن مصرف کنید تا روند پیری به تأخیر بیفتد.

ریشه این گیاه حاوی آنتی اکسیدان نیز است که رادیکال های آزاد را از بین می برد. هرچه میزان رادیکال های آزاد در بدن کمتر باشد، روند پیری نیز کندتر است.

زخم ها را سریع تر التیام می بخشد و آنتی اکسیدان و پلی ساکارید موجود در ریشه این گیاه با رادیکال های مضر مقابله می کند.

منبع:‌روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha