یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷

سلامت نیوز: چند روز پیش در یکی از بوستان های نزدیک بیمارستان شهید فهمیده تهران اتفاقی رخ داده که در جریان آن یک کودک به دلیل برق گرفتگی در درون حوضچه بوستان فوت کرد.
یک وکیل با استناد به مواد 1 و 11 قانون مسوولیت مدنی، شهرداری تهران را مسوول مرگ یک کودک کار در یکی از بوستان های شهر تهران معرفی کرد.

حسین احمدی نیاز در گفت وگو با ایرنا، با بیان این مطلب افزود: سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تهران نسبت به این امر مسوولیت کامل دارد.

وی با بیان اینکه کنترل، اداره و مدیریت تمام مجموعه پارکها و فضای سبز و همچنین تمام تاسیسات موجود در پارکها بر عهده این سازمان است، اظهار داشت: شهرداری باید سازمان پارکها و فضای سبز را به کنترل سیستم برق، گرمایش و سرمایش ملزم کند؛ چرا که هر آن امکان دارد برای کودک دیگری این اتفاق بیفتد.

احمدی نیاز افزود: اتفاقاتی مانند غرق شدن چند سال پیش تعدادی دانش آموز در پارک شهر، آتش سوزی خیابان جمهوری و فوت 2 کارگر، واژگون شدن اتوبوس شرکت واحد و مرگ چند شهروند و غیره زیبنده شهرداری نیست.

وی خاطر نشان کرد: پارک برای آرامش مردم است نه برای ایجاد خطر و گرفتن جان مردم و شهرداری و شورای شهر تهران باید نسبت به این مسئله پاسخگو باشد.

چند روز پیش در یکی از بوستان های نزدیک بیمارستان شهید فهمیده تهران اتفاقی رخ داده که در جریان آن یک کودک به دلیل برق گرفتگی در درون حوضچه بوستان فوت کرد.

در ضلع غربی این بوستان در داخل فضای سبز حوضچه تزئینی به ابعاد یک متر عرض و یک متر عمق وجود دارد که دو رشته سیم برق فاقد روکش و عایق درون آن رها شده و هنگامی که کودک به درون این حوضچه که تا حدودی از آب پرشده بود، می رود ناگهان دچار برق گرفتگی شده و جان خود را از دست می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha