یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 111086

پزشکان در یک مطالعه جدید هشدار دادند افزایش مقدار آهنِ گوشت قرمز در بدن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

آهنِ گوشت قرمز به رگها آسیب میزند

سلامت نیوز: پزشکان در یک مطالعه جدید هشدار دادند افزایش مقدار آهنِ گوشت قرمز در بدن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشکان با بیان اینکه نتایج این مطالعه به درک بهتر رابطه بین رژیم‌های غذایی حاوی گوشت قرمز و بیماری قلبی کمک می‌کند اظهار داشتند: آهن موجود در سبزیجات و گیاهان این تاثیر منفی را ندارد. نوع آهن مورد بحث در این مطالعه «heme» نامیده می‌شود که در مواد خوراکی مشتق از گوشت حیوانات موجود است. این نوع آهن در مقایسه با آهن موجود در سبزیجات بهتر جذب می‌شود.

به گفته پزشکان دانشکده سلامت عمومی دانشگاه ایندیانا، این نوع آهن موجب بروز التهاب و آسیب‌های دیگر در رگ‌ها می‌شود. پیش از این نیز نتایج بررسی‌ها نشان داده بود که وجود مقدار بالایی آهن heme در خون خطر ابتلا به بیماری قلبی و حتی سرطان را تشدید می‌کند اما نتایج این بررسی‌ها تاکنون قطعی نبوده است. در این مطالعه پزشکان نتایج حاصل از 21 مطالعه را که با شرکت 300 هزار نفر و طی 10 سال انجام گرفته بود تحلیل کردند.

به گفته متخصصان آمریکایی، بررسی‌ها نشان داد شرکت‌کنندگانی که بیشترین میزان آهن heme را با مصرف هر نوع گوشت قرمز یا ماهی دریافت کرده بودند 57 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی بودند.

زمانی که آهن جذب بدن می‌شود اکسیده شدن کلسترول بد خون را افزایش می‌دهد و در نهایت به افزایش التهاب و آسیب‌دیدگی بافت‌های بدن منجر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha