یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 111096

در تمام اجتماعات و صنوف افراد سودجو هستند که باید توسط مقامات و دادگاه‌ها شناسایی و پس از اثبات جرم تنبیه شوند.

سلامت نیوز: در تمام اجتماعات و صنوف افراد سودجو هستند که باید توسط مقامات و دادگاه‌ها شناسایی و پس از اثبات جرم تنبیه شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر ایرج خسرونیا رییس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی بیان  داشت: اگر می‌خواهیم درخصوص جامعه پزشکی صحبت کنیم باید حقوق آنها را مانند سایر اقشار جامعه رعایت کنیم و قبل از محاکمه و اثبات جرم آنها را محکوم به گرفتن زیرمیزی نکنیم. 

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه بدلیل اطلاع‌رسانی‌های نادرست میزان شکایات از جامعه پزشکی افزایش یافته است افزود: اگر نیم تا یک درصد جامعه پزشکی اقدام به گرفتن زیرمیزی می‌کنند نباید این موضوع را به کل جامعه پزشکی تعمیم داد زیرا 60 درصد این اجتماع را پزشکان عمومی تشکیل می‌دهند که زیر خط فقر بوده و درآمد آنها کمتر از 2 میلیون تومان است. 
وی همچنین با اشاره به اینکه 15 درصد جامعه پزشکی را متخصصین داخلی و 15 درصد دیگر را جراحان عمومی تشکیل می‌دهند اذعان داشت: اغلب این پزشکان در درمانگاه‌ها و اورژانس‌ها کشیک شب بوده و بیماری ندارند تا بخواهند از آنها زیرمیزی دریافت کنند.
وی با تأکید بر اینکه باید شأن و جایگاه پزشکان حفظ شود خاطر نشان کرد: تنها یک درصد قشر پزشک دارای درآمد بالایی هستند که شناخته شده هستند و اگر مرتکب خطایی شوند می‌توان به راحتی با آنها برخورد کرد. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha