مسئول نهاد رهبری در دانشگاه لرستان گفت: ازدواج نباید به بهانه فراهم کردن امکانات زندگی به تاخیر بیفتد، غافل از اینکه زمانی به امکانات رفاهی دست پیدا می‌کنند که دیگر شور و نشاط جوانی خود را برای شروع زندگی مشترک از دست داده‌اند.

سلامت نیوز: مسئول نهاد رهبری در دانشگاه لرستان گفت: ازدواج نباید به بهانه فراهم کردن امکانات زندگی به تاخیر بیفتد، غافل از اینکه زمانی به امکانات رفاهی دست پیدا می‌کنند که دیگر شور و نشاط جوانی خود را برای شروع زندگی مشترک از دست داده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حجتالاسلام حسینی در کرسی آزاداندیشی که با موضوع ازدواج و خانواده توسط بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان برگزار شد، بیان کرد: متاسفانه برخی از جوانان امر مقدس ازدواج را به بهانه فراهم کردن امکانات زندگی به تاخیر میاندازند؛ غافل از اینکه زمانی به امکانات رفاهی دست پیدا میکنند که دیگر شور و نشاط جوانی خود را برای شروع زندگی مشترک از دست دادهاند.

وی با بیان اینکه جوانان بجای تاخیر انداختن سن ازدواج به دلیل فراهم نبودن امکانات باید وعدههای الهی را جدی بگیرند، افزود: خداوند از روی فضل و رحم مشکلات زندگی را مرتفع میکند؛ از این رو انسان باید با انگیزه نسبت به انجام امر ازدواج در سن جوانی مبادرت بورزد.

حسینی گفت: داشتن انگیزه تحول آفرین است و با تشکیل خانواده موجب میشود که انسان احساس مسئولیت کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی نباید مانعی برای ازدواج تلقی شوند، افزود: کسی منکر وجود مشکلات اقتصادی نیست، اما آنچه که باید به آن توجه داشت این است که بسیاری از خانوادهها هستند که علیرغم برخورداری از وضعیت مالی مناسب با مشکلات عدیدهای مواجه هستند.

وی در ادامه از افزایش جمعیت به عنوان یکی از سیاستهای کلان نظام یاد کرد و گفت: رسانههای بیگانه این سیاست را به تمسخر گرفتهاند و اینگونه وانمود میکنند که نظام اسلامی با جمعآوری ابزار و وسایل پیشگیری از بارداری، به دنبال افزایش بیرویه جمعیت بدون کنترل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha