یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 111103

درد در عضلات گردن علل مختلفی داشته که از جمله این دلایل می‌توان به کشیدگی عضلات گردن، دیسک ستون فقرات ناحیه گردن و بیرون زدگی دیسک اشاره کرد.

آنچه موجب گردن درد شما می‌شود

سلامت نیوز: درد در عضلات گردن علل مختلفی داشته که از جمله این دلایل می‌توان به کشیدگی عضلات گردن، دیسک ستون فقرات ناحیه گردن و بیرون زدگی دیسک اشاره کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد مشیری، کار‌شناس پزشکی ورزش گفت: درد در ناحیه گردن می‌تواند علل متفاوتی داشته باشد که یکی از علت‌ها می‌تواند مربوط به سن افراد باشد. 

 

 وی ادامه داد: با افزایش سن و تشدید آرتروز در ناحیه گردن و ستون فقرات، درد عضلات گردن ایجاد می‌شود اما در افرادی با سنین پایین‌تر به دلیل درد‌های ناحیه عضلانی گردن است. 
وی بیان کرد: از جمله دلایل درد در ناحیه گردن می‌توان به کشیدگی عضلات گردن، دیسک ستون فقرات ناحیه گردن، بیرون زدگی دیسک و ضربه وارد شده در تصادفات به دلیل پرت شدن ناگهانی سر به سمت جلو اشاره کرد. 
 مشیری خاطر نشان کرد: بیماری‌های مفصلی از جمله آرترید، روماتوئید و عفونت در ناحیه گردن، توده‌هایی که در این ناحیه به وجود می‌آیند و یک سری علت‌های مادر زادی نیز می‌توانند از جمله علت‌های درد عضله گردن باشد. 
 وی اظهار داشت: اگر حرکاتی که فرد انجام می‌دهد به شکل غیر صحیح، ناگهانی و با فشار زیاد در ناحیه گردن باشد می‌توانند ناراحتی‌های گردنی و اسپاسم‌ عضلانی را ایجاد کنند در بسیاری از موانع وضعیت نامناسب گذاشتن سر روی بالشت و همچنین وضعیت غیر مناسب و غیر مفید بالشتی که فرد استفاده می‌کند نیز می‌تواند از جمله علتهای گردن درد در افراد باشد که با کمپرسور سرد می‌توان این درد را تسکین داد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha