یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 111107

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اثرات ضد سرطانی جین سینگ در دو فاز گسترده بالا بردن توانایی آنتی اکسیدانی و تحریک سیستم ایمنی بررسی شده است و و جین سینگ ضد سرطان و افزاینده قدرت سیستم ایمنی بدن است.

سلامت نیوز: دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اثرات ضد سرطانی جین سینگ در دو فاز گسترده بالا بردن توانایی آنتی اکسیدانی و تحریک سیستم ایمنی بررسی شده است و و جین سینگ ضد سرطان و افزاینده قدرت سیستم ایمنی بدن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، مرتضی صفوی درباره اثرات ضد سرطانی جین سینگ، اظهار داشت: جین سینگ گیاهی شناخته شده از خانواده Araliaceae  و از جنس Panax است. ریشه های جین سینگ آسیایی به دو رنگ سفید و سرخ دیده می‌شوند که در مجموع جین سینگ سرخ را از نظر خواص قوی‌تر معرفی می‌کنند.

به گفته وی هدف از پژوهش حاضر که به شیوه مرور سیستماتیک و از منابع معتبر علمی گردآوری شده است، اثبات فعالیت ضد سرطانی ریشه گیاه جین سینگ بوده است.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: سبب شناسی اثرات ضد سرطانی جین سینگ را می‌تواند در دو فاز گسترده بالا بردن توانایی آنتی اکسیدانی و تحریک سیستم ایمنی بررسی کرد و خواص آنتی اکسیدانی از قبیل فعالیت پاکسازی رادیکال‌های آزاد توسط عصاره های جین سینگ در چندین مطالعه ثابت شده است.

صفوی گفت: هضم مصنوعی عصاره استاندارد جین سینگ ترکیب شیمیایی را تغییر می‌دهد و باعث تأثیر بیشتر آن روی اتساع عروق ریوی و محافظت در برابر آسیب رادیکال آزاد می‌شود.

وی اضافه کرد: مصرف عصاره جین سینگ در داوطلبین سالم انسانی، ایمنی سلولی و فعالیت سلول‌های کشنده طبیعی و ماکروفاژها و تولید اینترفرون را ارتقا می‌دهد هم چنین، ترکیب حاصل از ساپونین‌های(بازدارنده) جین سینگ هضم شده، دارای فعالیت ضد توموری است.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: تنها تعدادی از جین سینوزیدهای هیدروفوب روی تکثیر سلول‌های سرطانی تأثیر بازدارنده دارند. عصاره جین سینگ قرمز بسیار بیش از جین سینگ سفید تازه، وقوع تومورهای ریه و کبد و تخمدان در موش های تازه متولد شده را متوقف کرده است و از متاستاز(به گسترش و مهاجرت سلول‌های سرطانی از یک بافت به بافت‌های دیگر، گفته می‌شود.)  آنها نیز جلوگیری می‌کند.

صفوی بیان داشت: استفاده از این گیاه دارویی در کشورهای آسیای شرقی و قاره آمریکا بیش از 5000 سال می گذرد، اما اینکه چرا در کشورمان کشت یا مصرف و حتی آگاهی از آن مورد غفلت است، همچنان به صورت یک پرسش باقی مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha