محققان دریافته اند کاهش سطح هورمون لپتین باعث می شود افراد پس از کم کردن وزن نتوانند جلوی افزایش وزن خود را بگیرند. این هورمون به مغز در مقاومت در برابر وسوسه غذاها کمک می کند.

به گزارش رویترز، محققان با اشاره به اینکه بازگرداندن سطح لپتین به میزان پیش از آغاز رژیم غذایی می تواند این مشکل را حل کند، افزودند این شیوه راهکاری برای دستیابی به کاهش وزن محسوب می شود.
"مایکل روزنباوم" از مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در نیویورک گفت فرد با کاهش دادن وزن خود زمینه را برای افزایش وزن مهیا می کند.
نتایج این تحقیقات در نشریه مطالعات بالینی منتشر شده است.
به گفته این پژوهشگران، پس از کاهش وزن، نه تنها سوخت و ساز کارآمدتر می شود بلکه بدن به کالری کمتری نیاز پیدا می کند، اما مغز نسبت به غذاهای اشتها آور حساس تر می شود.
ظاهرا در این وضعیت فعالیت بخش هایی از مغز که فرد را از غذا نخوردن منع می کنند، کمتر می شود. فرد به غذاها واکنش بیشتر نشان می دهد و کمتر می تواند وزن خود را کنترل کند.
لپتین هورمون طبیعی بازدارنده اشتهاست که توسط سلول های چربی بدن ترشح می شود.
کشف این هورمون در دهه 1990جنب و جوشهایی را در بین محققان ایجاد کرد. پژوهشگران دریافتند لیپتین موجب می شود موش ها غذای کمتری بخورند و وزن از دست بدهند. این وضعیت به ندرت در انسان روی می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha