وزیر بهداشت گفت: سرمایه اصلی ما، محبت، احترام و توجه به بیماران است و دور از انصاف است که بخواهیم این سرمایه را از بیمار دریغ کنیم.

نشست وزیر بهداشت با روسای بیمارستان‌ها در آستانه اجرای طرح تحول نظام سلامت

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: سرمایه اصلی ما، محبت، احترام و توجه به بیماران است و دور از انصاف است که بخواهیم این سرمایه را از بیمار دریغ کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در همایش روسای بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت اعلام کرد: از 15 اردیبهشت ماه، تمام روسای بیمارستان ها می توانند اولین بسته کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های تحت پوشش وزارتخانه را اجرا کنند.

هاشمی با بیان این که البته این کار آسان نیست و مردم انتظار ندارند بلافاصله شاهد ثمر بخشی تمام اجزای این بسته در روز اول باشند، گفت: بیماران در تمام بیمارستان های متعلق به وزارت بهداشت شاهد برخورداری از خدماتی خواهند بود که در گذشته ارائه می شد ولی در حال حاضر وضعیتی متفاوت خواهد داشت.

وی با اشاره به این که امیدواریم تمام مردم بتوانند با این تصمیم به آرامش بیشتری برسند، افزود: به روسای دانشگاه ها توصیه می کنم با برگزاری جلسات متعدد با پزشکان، پیراپزشکان و پرسنل بیمارستان در مورد این بسته خدمتی توضیحات لازم را ارائه دهند تا هر کس از ظن خودش در مورد خدمات مربوط به آن قضاوت نکند. ضمن این که در حال حاضر یکی از مشکلات بیمارستان های دولتی و برخی بیمارستان های خصوصی عدم اطلاع رسانی و راهنمایی دقیق مراجعان است.

به گفته وزیر بهداشت اجرای بسته زایمان طبیعی کار سختی نیست و قصد داریم در آینده تسهیلات مربوط به زایمان طبیعی را ارتقاء دهیم. هرچند نگرانی ها در مورد اجرای این بسته وجود دارد، که دلیل آن مورد غفلت واقع شدن بحث زایمان طبیعی در کشور بوده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: در مورد بسته هتلینگ بیمارستان ها نیز ارزیابی ها باید بسیار دقیق و صحیح باشد تا بتوان در مورد این بسته اطلاعات واقعی ارائه کرد و موارد اصلاحی را مدنظر قرار داد.

وی ادامه داد: ما در مقابل مردمی قرار داریم که دردمند هستند. درست است که از این به بعد امکانات و منابع جدید در اختیار سیستم بهداشت و درمان قرار خواهد گرفت ولی سرمایه اصلی ما، محبت، احترام و توجه به بیماران است و دور از انصاف است که بخواهیم این سرمایه را از بیمار دریغ کنیم. 

به گفته وزیر بهداشت، آرامش تا حدی به میان مردم بازگشته و نباید با ترش رویی و کم توجهی، بیماران را برنجانیم. ضمن این که مردم نیز قدرشناس و صبور هستند و اگر احساس کنند شما با جان و دل خدمت می کنید، صبرشان چند برابر خواهد شد.

وی با بیان این که امیدواریم از این به بعد بازخورد تیم های نظارتی، حاکی از همت و تلاش بیمارستان ها در اجرای بسته های تعریف شده باشد، گفت: در آینده بسته های دیگری نیز معرفی خواهند شد که همگی مکمل هم هستند. ولی نباید فراموش کنیم که کار اصلی ما در حوزه بهداشت و پیشگیری باید متمرکز شود تا بتوانیم به یک شبکه بهداشتی یکپارچه دست یابیم و بیماران را از طریق سیستم ارجاع به سطح خدمات بعدی سوق دهیم. در این صورت است که می توانیم بار هزینه ها را از دوش بخش درمان برداریم. 

وزیر بهداشت در پایان از رسانه ها خواست که در اجرای هرچه بهتر طرح تحول نظام سلامت و به منظور رضایتمندی بیماران که مورد تاکید مقام معظم رهبری و مسئولان ارشد نظام است، همچون سابق، حداکثر همکاری را با وزارت بهداشت داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha