یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 111123

تاسیس نهاد ابتکار جهانی برای پیشگیری و کنترل آسم نشان دهنده‌ی افزایش آسم است.

افزایش 13 درصدی شیوع آسم در کودکان

سلامت نیوز: تاسیس نهاد ابتکار جهانی برای پیشگیری و کنترل آسم نشان دهنده‌ی افزایش آسم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر مصطفی معین رییس انجمن آسم و آلرژی ایران در نشست خبری هفدهمین همایش روش جهانی آسم با اشاره به شعار ثابت و راهبردی روز جهانی آسم طی چند سال گذشته "شما می تواند آسم خود را کنترل کنید.

 

وی عنوان کرد: شیوع بیماری آسم از سی سال قبل در سراسر دنیا  رو به افزایش است دلایل مختلفی دارد که البته در کشورهای توسعه یافته این شیوع به تدریج کنترل شده ولی در کشورهای در حال توسعه همچون ایران این شیوع رو به افزایش است.
وی با بیان اینکه طبق تحقیقات 5 سال گذشته شیوع علائم آسم در کودکان 10 درصد افزایش پیدا کرده، افزود: با توجه به تحقیقات انجام شده در تهران به دلیل آلودگی هوا 35 درصد کودکان مورد مطالعه دچار آسم هستند و این می تواند یک پیامد هشدار دهنده باشد.
وی با اشاره به اینکه چهار رکن برنامه‌ی نوین درمان آسم به شرح زیر می باشد، عنوان کرد: این چهار رکن شامل ارزیابی شدت بیماری، آموزش و جلب مشارکت بیماران، پرهیز از عوامل خطر محیطی و درمان دارویی است که با مسئولیت و مدیریت پزشک معالج به انجام می‌رسد.
رییس انجمن آسم آلرژی ایران به راهبردهای ملی و جهانی کنترل آسم اشاره کرد و گفت: اصول راهنمایی کنترل بالینی آسم برای کادرهای پزشکی، اصول راهنمایی بیماران و خانواده‌ها برای معالجه و کنترل بهتر آسم می‌باشد.
وی با بیان اینکه حدود 17 سال قبل هیچ نهادی تحت عنوان ابتکار جهانی برای پیشگیری و کنترل آسم شکل گرفته، تصریح کرد: با تاسیس این نهاد می‌خواهیم به دنیا نشان دهیم که شیوع تلفات و هزینه های بیماری آسم رو به افزایش است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha