یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶

پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش اعلام کرد: علی بهاری معلم فداکار مدرسه روستای کلان سورانˈ شهرستان گرمی استان اردبیل با اهدای بخشی از کبدش به دانش آموز 12 ساله خود، به وی زندگی دوباره بخشید.

سلامت نیوز: پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش اعلام کرد: علی بهاری معلم فداکار مدرسه روستای ˈکلان سورانˈ شهرستان گرمی استان اردبیل با اهدای بخشی از کبدش به دانش آموز 12 ساله خود، به وی زندگی دوباره بخشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، عمل پیوند کبد اهدایی این معلم دلسوز در بیمارستان نمازی شیراز انجام شد و دانش آموز نیازمند پیوند و در حال تحصیل در کلاس ششم ابتدایی سلامتی خود را بازیافته است.

این معلم خیرخواه و نوعدوست که 23 سال سابقه تدریس دارد  انگیزه خود را کمک به سلامتی دانش آموزش عنوان کرد و گفت: وقتی از بیماری دانش آموزم مطلع شدم با توکل به خدا تصمیم به کمک گرفتم.

وی افزود: با تشابه گروه خونی هر دو عمل پبوند انجام شد و اکنون که دانش آموزم در سلامتی بسر می برد خیلی خوشحال هستم. 

همچنین معلم دیگری در این شهرستان در اقدامی خیرخواهانه امید را در دل دانش آموزش شکوفا کرد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل ، موسی فردی دبیر زبان انگلیسی مدارس گرمی با ۲۶ سال سابقه تدریس ، هزینه جراحی صورت دانش آموز خود را تقبل کرد. 

این معلم فداکار وقتی دید که دانش آموز دختر هنگام پرسش درباره درس، به جای تفکر در پاسخ آن ، حواسش به پوشش مقنعه یا چادرش است تا بخشی از صورتش دیده نشود تصمیم به کمک برای رفع مشکل او گرفت.

این معلم با وجود مشکلات مالی هزینه جراحی صورت دانش آموزش را تقبل کرد و او اکنون سلامتی خود را بدست آورده است.

اداره کل اموزش و پرورش استان اردبیل خود منتشر کرده از اقدام این دو معلم اهل شهرستان گرمی مغان تجلیل کرده است.

شهرستان گرمی در 110 کیلومتری شمال اردبیل و از مناطق محروم این استان محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha