عضو هیأت مدیره انجمن ارتوپدی ایران گفت: قرار است از فردا بیمه‌ها هزینه استفاده از پروتزهای ارتوپدی را در بیمارستان‌های دولتی متقبل شوند.

سلامت نیوز: عضو هیأت مدیره انجمن ارتوپدی ایران گفت: قرار است از فردا بیمه‌ها هزینه استفاده از پروتزهای ارتوپدی را در بیمارستان‌های دولتی متقبل شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، فریور لاهیجی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری کنگره سالانه ارتوپدی برگزار شد گفت: یکی از معضلات این حوزه بحث تجهیزات است به همین دلیل دولت تصمیم گرفته پس از 30 سال تجهیزات پزشکی ارتوپدی را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

وی ادامه داد: ما در تولید داخل توانمندی پوشش تمام خدمات ارتوپدی را نداریم چرا که تنوع تجهیزات ارتوپدی آنقدر وسیع است که از عهده پوشش کیفی و کمی آن برنمی‌آییم.

لاهیجی گفت: 7 شرکت تولید کننده تجهیزات ارتوپدی در کشور داریم که با افزایش قیمت ارز، کشورهای اروپایی و آمریکایی فرصت را به کشورهای هندی و چینی دادند و قیمت اعظم بازار در دست این کشورها قرار گرفت.

عضو هیأت مدیره انجمن ارتوپدی ایران ادامه داد: طبق دستورالعمل سالهای گذشته پزشکان ارتوپدی در بیمارستان‌های دولتی مجبور به استفاده از کالاهای ایرانی هستند و این در حالی است که هیچ شرکتی در ایران وجود ندارد که همزمان بتواند بیمارستان‌های متعددی را پوشش دهد.

لاهیجی افزود: سالانه 200 هزار تصادف و 18 هزار کشته در کشور ثبت می‌شود و سایر افراد در گروه مجروحان قرار می‌گیرد که به تجهیزات ارتوپدی نیاز شدیدی پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه در کنار فعالیت مجاز شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده تجهیزات ارتوپدی، بعضی از کالاها به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود.

وی نسبت به افزایش قیمت تجهیزات ارتوپدی هشدار داد و گفت: قیمت تجهیزات ایرانی نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است و بیش از 70 درصد افزایش قیمت را نسبت به 4 سال پیش شاهد هستیم.

وی گفت: بیمه‌ها برای پروتزهای ارتوپدی متعهد می‌شوند که از فردا هزینه آنها را در بیمارستان‌های دولتی متقبل شوند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha