برخی از تغییرات به ظاهر ساده می‌توانند نشان دهنده‌ ابتلا به خطری بزرگ در افراد باشند و نباید نادیده گرفته شوند.

سلامت نیوز: برخی از تغییرات به ظاهر ساده می‌توانند نشان دهنده‌ ابتلا به خطری بزرگ در افراد باشند و نباید نادیده گرفته شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران هشدار می‌دهند نادیده گرفتن علائمی مانند لکنت زبان، ضعف نیروی دست‌ها و تاری دید به ویژه در سالمندان می‌تواند سبب ابتلای آنها به سکته مغزی شود.

 

گفتنی است، توجه به همین علائم ساده که اغلب با میگرن و یا مشکلات سیاتیک در سالمندان اشتباه گرفته می‌شود می‌تواند سبب اقدام سریعتر پزشکان به منظور جلوگیری از ابتلای افراد به سکته مغزی شود.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، اغلب افرادی که به طور ناگهانی این علائم را پیدا کرده‌اند ظرف مدت یک هفته پس از آن به سکته مغزی دچار شده‌اند.
پژوهشگران اعتقاد دارند این علائم در حقیقت نشانه نوعی سکته مغزی خفیف به نام مینی سکته مغزی است که در این حالت ریتم ضربان قلب تحت تاثیر قرار گرفته سبب افزایش خطر لخته شدن خون و بروز سکته مغزی کامل در افراد می‌شود.
پزشکان توصیه می‌کنند، افراد چنانچه دچار مشکل تاری دید شده‌اند به طور ناگهانی سریعا با متخصص چشم پزشک مشورت نمایند زیرا چشم پزشک می‌تواند تشخیص دقیق علت این تاری دید را در اختیار آنها قرار دهد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha