دبیر روز جهانی آسم گفت: بیماران و خانواده‌های مبتلایان به آسم و آلرژی با نحوه استفاده از داروهای این اختلال که بیشتر استنشاقی است آشنا شده و نحوه استفاده از این ابزار به صورت زنده آموزش داده می‌شود.

آموزش بیماران درباره نحوه استفاده از اسپری‌ها/ نقش آلاینده‌های محیطی در کنترل آسم بررسی می شود

سلامت نیوز: دبیر روز جهانی آسم گفت: بیماران و خانواده‌های مبتلایان به آسم و آلرژی با نحوه استفاده از داروهای این اختلال که بیشتر استنشاقی است آشنا شده و نحوه استفاده از این ابزار به صورت زنده آموزش داده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مریم محلوجی راد در نشست خبری هفدهمین همایش روز جهانی آسم و بزرگداشت هفته آلرژی گفت: سه‌شنبه اول ماه می هر سال به عنوان روز جهانی آسم انتخاب شده است. برنامه‌های ما در همایش‌های سالانه افزایش آگاهی خانواده‌ها و بیماران درباره پیشگیری، مراقبت و درمان بیماری آسم و آلرژی است.

وی افزود: دوشنبه 15 اردیبهشت سال جاری کنفرانس آموزشی خانواده‌ها از سوی انجمن آسم و آلرژی و با همکاری شهرداری تهران در پارک هنرمندان در خیابان ایرانشهر برگزار می‌شود. ظرفیت این سالن حدود 300 نفر است که انجمن از خانواده‌ها و بیماران دعوت کرده تا در این کنفرانس شرکت کنند. یکی از برنامه‌های این کنفرانس سخنرانی استادان درباره آموزش آلرژی است.

وی ادامه داد: موضوع مهم این کنفرانس نحوه استفاده از این داروها است چرا که بیشتر این داروها استنشاقی هستند و نحوه استفاده از این ابزار به صورت زنده به بیماران آموزش داده می‌شود.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی آلرژی گفت: مراسم روز جهانی آسم سه‌شنبه 16 اردیبهشت سال جاری در تالار امام خمینی (ره) در بیمارستان امام (ره) از 8.5 صبح برگزار می‌شود. در بخش اول این همایش از مسئولان اجرایی دعوت کرده‌ایم تا برنامه‌های خود را در رابطه با آسم ارائه دهند. همچنین دکتر معین یکی از سخنرانان این همایش خواهد بود. از وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست نیز نمایندگانی برای سخنرانی درباره آسم و نقش آلاینده‌های محیطی در پیشگیری و کنترل این بیماری دعوت شدند.

وی از برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع آسم خبر داد و افزود: بهترین نقاشی‌ها انتخاب و در روز همایش به برندگان جوایزی اعطا می‌شود.

در بخش دوم برنامه نیز میزگردی علمی خواهیم داشت تا استادان مطالب جدید را درباره آسم ایراد کنند. تاکنون حدود 400 نفر پزشک در سایت آموزش مداوم ثبت‌نام کرده‌اند و 100 نفر از مربیان بهداشت مدارس نیز توسط آموزش و پرورش به این مراسم خواهند آمد.

وی افزود: چهارشنبه هفته جاری نیز به مناسبت بزرگداشت هفته آلرژی مراسمی خواهیم داشت که درباره شعار هفته جهانی آلرژی در سال جاری با عنوان آنافیلاکسی است. این برنامه نیز برای متخصصان داخلی، اطفال و پزشکان عمومی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: پنجشنبه هفته جاری نیز برنامه کنفرانس دو ماهنامه را داریم که توسط انجمن علمی آسم و آلرژی برگزار می‌شود. موضوع آن برنامه نیز آسم است و برای فوق تخصص‌های آلرژی و ایمونولوژی در نظر گرفته شده است. شرکت‌کنندگان در این برنامه‌ها ضمن دریافت برنامه‌های جدید از 6 امتیاز باز‌آموزی بهره‌مند می‌شوند ضمن اینکه ثبت‌نام در این برنامه‌ها رایگان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha