یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 111153

بررسی‌ها نشان می‌دهند که گلودردهای ویروسی ارتباط نزدیکی با کوفتگی عضلات و خستگی داشته و با تشدید آنها، عضلات بدن نیز دچار مشکلات بیشتری می‌شوند.

سلامت نیوز: بررسی‌ها نشان می‌دهند که گلودردهای ویروسی ارتباط نزدیکی با کوفتگی عضلات و خستگی داشته و با تشدید آنها، عضلات بدن نیز دچار مشکلات بیشتری می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا ملک متخصص گوش و حلق و بینی  گفت: گلودرد یکی از شایعترین مشکلات در بین مردم است که به طور عمده به دلیل عفونت مستقیم حلق به وسیله ویروسها یا باکتریها ایجاد می‌شود.

 

وی افزود: البته دلایل دیگری نیز نظیر رفلاکس اسید معده، ترشحات مزمن پشت حلق، سرفه‌های شدید و مزمن، حساسیت به عوامل خارجی، استعمال سیگار و هوای آلوده نیز می‌تواند موجب بروز گلودرد شود.
ملک با اشاره به اینکه اغلب افراد به عوارض و علائم همراه گلودرد توجه نمی‌کنند، تصریح کرد: گلودرد به ویژه نوع ویروسی آن به طور عمده با علائمی نظیر تب، گلودرد، وجود ترشحات فراوان بر روی لوزه‌ها، بزرگ شدن غده‌های لنفاوی گردن و گاهی بزرگی کبد و طحال و همچنین تهوع، استفراغ، اسهال و دردهای شکمی می‌تواند همراه باشد.
وی تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که گلودردهای ویروسی ارتباط نزدیکی با کوفتگی عضلات و خستگی داشته و با تشدید آنها عضلات بدن نیز دچار مشکلات بیشتری می‌شوند.
ملک یادآور شد: علاوه بر موارد فوق، ممکن است عوارض و بثورات پوستی به شکل بروز قرمزی‌های پراکنده بر روی سطح پوست دیده شود.
وی با اشاره به اینکه شناسایی دقیق علایم گلودردها اعم از ویروسی و باکتریایی بسیار مهم است، افزود: اگر گلودردها به موقع شناسایی شده و درمان شوند، در مدت زمان کوتاهی بهبود می‌یابند.
ملک خاطرنشان کرد: نباید برای درمان گلودردهای ویروسی از آنتی بیوتیک استفاده کرد، چرا که این نوع داروها تاثیری در درمان بیماری‌های ویروسی نداشته و به جای آن باید از استراحت و همچنین مسکن‌ها و تب‌برها استفاده کرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha