یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 111156

برطبق بررسی‌های انجام شده، میل به ورزش و فعالیت بدنی در بین افراد جامعه به ویژه در بین افراد جوان کمتر شده که این موضوع بسیار نگران کننده و خطرناک است.

کاهش میل به ورزش نگران کننده است

سلامت نیوز: برطبق بررسی‌های انجام شده، میل به ورزش و فعالیت بدنی در بین افراد جامعه به ویژه در بین افراد جوان کمتر شده که این موضوع بسیار نگران کننده و خطرناک است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، ابوالفضل وفایی نژاد متخصص غدد و متابولیسم افزود: ورزش نکردن و نداشتن تحرک بدنی، استعمال دخانیات به ویژه مصرف سیگار، چاقی و اضافه وزن، افزایش مشکلات روحی و روانی به ویژه افسردگی، استرس و اضطراب و همچنین مصرف بیش از اندازه چربی‌ها و مواد بسیار شیرین، از دلایل اصلی گسترش بیماری‌های مزمن غیر واگیر بوده است.

 

وی با بیان اینکه کمتر بیماری مزمنی را می‌توان یافت که به نوعی با عدم ورزش و تحرک بدنی کافی در ارتباط نباشد، تصریح کرد: برخی از بررسی‌ها نشان می‌دهند که در سالهای اخیر بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان، فشار خون بالا و پوکی استخوان حدود دو برابر و حتی بیشتر شیوع یافته‌اند که یکی از دلایل اصلی و مهم آن ورزش نکردن بوده است.
وفایی نژاد تاکید کرد: با وجود شیوع بیماری‌های مزمن و خطرناک، اما متاسفانه  اغلب افراد جامعه تحرک بدنی کافی نداشته و هیچ گونه ورزش مشخصی را انجام نمی‌دهند.
وی گفت: برطبق بررسی‌های انجام شده، میل به ورزش و فعالیت بدنی در بین افراد جامعه به ویژه در بین افراد جوان کمتر شده که این موضوع بسیار نگران کننده و خطرناک است.
وفایی نژاد یادآور شد: ورزش نکردن از جمله در بین کودکان، نوجوانان و افراد جوان، تا حد بسیار زیادی می تواند موجب کاهش سن ابتلا به بیماری‌های مزمن، شیوع این بیماری‌ها در جامعه و افزایش ناتوانی‌ها و مرگ و میرها در جامعه شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha