یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: 111160

رییس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارتش از راه اندازی رشته روان پرستاری و پرستاری اورژانس در مقطع ارشد در این دانشکده خبر داد.

سلامت نیوز: رییس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارتش از راه اندازی رشته روان پرستاری و پرستاری اورژانس در مقطع ارشد در این دانشکده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر «آرمین زارعیان» گفت: مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در رشته راون پرستاری و پرستاری اورژانس برای نخستین بار در کشور اسفند سال گذشته اخذ شده است.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت نیز در ابتدای سال جدید آن را برای پذیرش دانشجو به دانشگاه ها ابلاغ کرد که البته ظرفیت پذیرش دانشجو برای هر یک از این رشته ها در دانشکده پرستاری ارتش پنج نفر است.

رییس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارتش افزود: در صورت درج آن در دفترچه انتخاب رشته، از نیم سال اول سال تحصیلی 93 تا 94 نخستین دوره پذیرش می شوند و در غیر این صورت به سال آینده موکول می شود.

زارعیان با اشاره به تازه تأسیس بودن رشته پرستاری اورژانس گفت: اساتید این دوره، دانش آموختگان داخلی جراحی، مراقبت های ویژه و یا پرستاران طب نظامی هستند که در حوزه فوریت ها متبحر هستند.

وی با بیان اینکه که رشته پرستاری اورژانس شامل 32 واحد نظری و عملی و چهار واحد پایان نامه است، ادامه داد: به غیر از دروس داروشناسی، اپیدمیولوژی، اخلاق، آمار و روش تحقیق که واحد عملی محسوب می شوند، بقیه واحدها نظری و کارآموزی در بخش هستند.

رییس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارتش افزود: واحدهای اورژانس پیش بیمارستانی در نیم سال نخست شامل 10 کشیک(2 کشیک شب، 2 کشیک عصر و 2 کشیک صبح)، در نیم سال دوم 24 کشیک و در نیم سال سوم 33 کشیک است.

زارعیان با بیان اینکه در مجموع در طول این دوره پرستاران 408 ساعت کشیک را می گذرانند، گفت: البته کوریکولوم (برنامه) آموزشی روان پرستاری، پرستاری اورژانس کودکان و داخلی جراحی متفاوت تر از پیش شده است و تئوری و بالین در کنار هم هستند.

وی افزود: به این ترتیب شکاف بین تئوری و بالین از بین می رود و دانشجویان پرستاری مانند رزیدنت ها هستند با این تفاوت که در دوره رزیدنتی تاکیدی بر پژوهش نیست، اما رشته پرستاری علاوه بر دروس تخصصی، بر پژوهش و عملکرد مبتنی بر شواهد نیز تاکید دارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha