دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 111185

دبیر علمی پنجاه و چهارمین کنگره انجمن دندان پزشکی ایران با بیان اینکه سرطان دهان ششمین سرطان شایع در انسان است، گفت: متأسفانه با وجود پیشرفت‌های اخیر پزشکی سرانجام این بیماران با گذشته تغییر چندانی نکرده است.

سلامت نیوز: دبیر علمی پنجاه و چهارمین کنگره انجمن دندان پزشکی ایران با بیان اینکه سرطان دهان ششمین سرطان شایع در انسان است، گفت: متأسفانه با وجود پیشرفت‌های اخیر پزشکی سرانجام این بیماران با گذشته تغییر چندانی نکرده است.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر پوریا مطهری استعمال دخانیات اعم از سیگار، قلیان و پیپ‌را شایع‌ترین علت بروز سرطان دهان برشمرد و افزود: با قطع استعمال مواد دخانی از بروز سرطان دهان جلوگیری می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت عزم عمومی و همت جدی در سطح ملی برای کنترل استعمال دخانیات ادامه داد: سرطان دهان همهٔ قسمت‌های دهان اعم از مخاط، لب، گونه، سقف دهان، کف، زبان و… را در برمی گیرد.

دبیر علمی پنجاه و چهارمین کنگره انجمن دندان پزشکی ایران با بیان اینکه تظاهرات سرطان دهان بیشتر بصورت زخم است، گفت: گسترش این زخم و این نوع سرطان تدریجی و آرام است.  دکتر مطهری با بیان اینکه در این نوع سرطان خطر دست اندازی به غدد لنفاوی و دیگر قسمت‌ها وجود دارد، افزود: درمان اصلی جراحی و نظیر دیگر سرطان‌ها درمان جانبی رادیوتراپی وشیمی درمانی است.

 وی با اظهار تأسف از شیوع استعمال قلیان در میان جوانان ادامه داد: این افراد از خطرات و عوارض استفاده از قلیان بی‌اطلاعند.دبیر علمی پنجاه و چهارمین کنگره انجمن دندان پزشکی ایران این کنگره را قدیمی‌ترین کنگره در کشور دانست و گفت: برای برخی دندان پزشکان حضور در این کنگره سنت شده است که طی آن با پیشرفت‌های روز دنیا آشنا می‌شوند.

  دکتر مطهری با اشاره به برپایی نمایشگاه مواد و تجهیزات دندان پزشکی در کنگره افزود: هدف علمی این کنگره آشنایی دندان پزشکان با مباحث علمی و روز دنیا و آموزش مداوم است    .وی یادگیری و بازخوانی اطلاعات، آشنایی با یافته‌های جدید را از دیگر اهداف علمی این کنگره برشمرد و ادامه داد: همچنین می‌کوشیم تا همکاران در این کنگره به پاسخ پرسش‌هایشان برسند.

دبیر علمی پنجاه و چهارمین کنگره انجمن دندان پزشکی ایران با بیان اینکه هدف از برگزاری این کنگره ورود به حوزه‌های بسیار تخصصی دندان پزشکی نیست، گفت: هدف این است در این کنگره اساتید مجرب و سخنرانان صاحب نام به مشکلات دندان پزشکان عمومی پاسخ دهند.

دکتر مطهری یادآور شد: از دیگر برنامه‌های علمی پنجاه و چهارمین کنگره انجمن دندان پزشکی ایران آموزش دور میز است که موضوعات متنوع دندان پزشکی در آن تشریح می‌شود.براساس این گزارش، بزرگ‌ترین گردهمایی دندان پزشکان کشور با بیش از نیم قرن سابقه علمی (پنجاه و چهارمین کنگره انجمن دندان پزشکی ایران) با حضور بیش از ۸۰۰۰ شرکت کننده و اساتید برجسته از دیگر کشور‌ها، ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت ۹۳ به مدت ۴ روز در محل اجلاس سران برگزار می‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha