دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 111193

مدیر مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی امام رضا (ع) از افزایش دو برابری آمار سرطان در ایران طی 20 سال آینده خبر داد.

افزایش 2 برابری آمار سرطان در ایران طی 20 سال آینده

سلامت نیوز: مدیر مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی امام رضا (ع) از افزایش دو برابری آمار سرطان در ایران طی 20 سال آینده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، فاطمه ورشویی در حاشیه نخستین سمینار بهینه‌سازی پرتودرمانی که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد  در رابطه با آمار مراجعین سرطانی به مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی امام رضا(ع) اظهار کرد: به صورت میانگین به طور سالانه بالغ بر 2 هزار نفر بیمار سرطانی جدید به این مرکز مراجعه کرده و پذیرش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه این آمار هر سال با افزایش همراه است؛ افزود: این رشد مراجعه‌کنندگان به مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی نشان از افزایش آمار بروز سرطان در کشور دارد.

ورشویی ادامه داد: طبق نموداری که در این مرکز وجود دارد از سال 86 و به عبارتی از سال آغاز به کار این مرکز،  رشد مراجعه بیماران سرطانی به این مرکز را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در سال 92 بالغ بر 2 هزار و 200 بیمار جدید در این مرکز علاوه دیگر بیمارانی که در حال گذراندن مراحل درمانی هستند، پذیرش شده‌اند.

عضو هیئت علمی سمینار بهینه‌سازی پرتودرمانی در ادامه گفت: در 6 ماهه نخست سال 92 مجموع پرونده‌های جدیدی که در این مرکز تشکیل شد از مجموع میانگین مراجعین سال‌های 87،86 و 88 این مرکز بیشتر بوده است.

وی با اظهار تأسف از روند رو به رشد مراجعین سرطانی به این مرکز افزود: این افزایش مراجعه و شیب سعودی بسیار تند آن بسیار نگران‌کننده است و نشان از بروز سرطان در کشور است.

ورشویی در ادامه بیان کرد: این افزایش مراجعه از سویی نیز نشان از شناخته شدن مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی امام رضا(ع) به دلیل تکنیک‌ها و تجهیزات مطلوب در میان عموم مردم را دارد.

وی گفت: طبق آمار جهانی و رسمی میزان بروز سرطان در کشور طی 20 سال آینده 2 برابر می‌شود.

ورشویی همچنین با اشاره به شیوع بالای سرطان سینه درزنان ایرانی افزود: 40 درصد از بیماران زن که به مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی امام رضا(ع) مراجعه می‌کنند بیماران مبتلا به سرطان سینه هستند.

وی بیشترین بیماران مرد مراجعه‌کننده به این مرکز را نیز بیمارانی که مبتلا به سرطان‌های معده و مری هستند؛ عنوان کرد و گفت: در خراسان سرطان‌های گوارشی نسبت به کل کشور شیوع بیشتری دارد.

ورشویی با اشاره به اینکه سن شیوع سرطان بستگی به نوع سرطان متفاوت است؛ افزود: متأسفانه سن بروز سرطان سینه در زنان ایرانی یک دهه کمتر از آمار جهانی است.

وی با بیان اینکه سن بروز سرطان سینه در جهان 50 سالگی و در ایران 40 سالگی است؛ از جمله دلایل بروز سرطان علاوه بر تغذیه، عوامل محیطی و استرس، به موارد ارثی و ژنتیکی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل نیز اشاره کرد.           

ورشویی ادامه داد: بی‌توجهی زنان به سلامت خود و ترس از سرطان و عوارض بعدی آن گاه باعث شده است تا فردی که نزدیک به دو سال غده و توموری را در سینه خود احساس می‌کند به پزشک برای مداوا مراجعه نکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha