بررسی‌های مختلف نشان داده است كه رژیم غذایی متعادل و متنوع همراه با مصرف كافی آب در طول روز، بهترین توصیه و مهمترین عامل برای حفظ سلامتی و شادابی پوست است.

رژیم غذایی مناسب و متنوع، مهمترین عامل سلامت پوست است

 به گزارش خبرنگار سلامت نیوز، براساس یك مقاله علمی كه در كنگره سراسری بیماری‌های پوست ارایه شده است، ارتباط مستقیمی بین تغذیه مناسب و سلامت و شادابی پوست وجود دارد.

رژیم غذایی متنوع در برگیرنده مصرف روزانه میوه و سبزیجات، مصرف منابع دریایی مانند ماهی و جایگزین كردن روغن‌های مایع به‌جای روغن‌های جامد است.

در این مقاله توصیه می‌شود: افراد در رژیم غذایی خود در حد اعتدال از منابع غذایی غنی برای رفع نیازهای بدن همچون جگر، زرده تخم مرغ، هویچ، كدو حلوایی، گوجه فرنگی و توت فرنگی استفاده كنند.

همچنین ویتامین ‪ E‬به‌عنوان مهمترین آنتی‌اكسیدان محلول در چربی عمل می‌كند كه از تكثیر و انتشار رادیكال‌های آزاد مخرب در غشاهای زیستی جلوگیری می‌كند و محافظ چربی‌های غیراشباع در بدن است كه كمبود آن، موجب اختلال در ورود چربی و كاهش ورود آن به سطح پوست و در نهایت خشكی می‌شود.

ویتامین ‪ E‬در منابع غذایی همانند جوانه گندم، روغن آفتابگردان، روغن زیتون و بادام وجود دارد.

براساس این مقاله، اسید لاكتیك موجود در ماست ترش، اسید مالیك در سیب و اسید سیتریك لیموترش كه از جمله مواد "آ اچ آ" شناخته می‌شوند با خاصیت مرطوب كنندگی سبب شفافیت و طراوت بیشتر پوست می‌شوند.

در این مقاله علمی كه توسط "زینب بحرپیما" از مجتمع آموزشی درمانی حضرت رسول اكرم (ص) وابسته به دانشگاه علوم پزشكی ایران ارائه شده، یك رژیم غذایی متعادل و متنوع مهمترین عامل در ایجاد سلامت پوست معرفی شده است.

این مقاله در نخستین كنگره سراسری بیماری‌های پوست، آندوكرین، روماتولوژی و لیزر ارایه شده است.

كنگره سراسری بیماری‌های پوست كه ‪ ۲۵‬بهمن ماه توسط دانشگاه علوم پزشكی ایران در مركز همایش‌های رازی گشایش یافت امروز (جمعه) به كار خود پایان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha