یکی از نکات بسیار حائز اهمیت این است که پیش از این حدود ۴۷ درصد پول درمان را خانواده بیمار پرداخت می‌کرد ولی از فردا فقط ده درصد آن را بیمار متقبل می‌شود.

سلامت نیوز: یکی از نکات بسیار حائز اهمیت این است که پیش از این حدود ۴۷ درصد پول درمان را خانواده بیمار پرداخت می‌کرد ولی از فردا فقط ده درصد آن را بیمار متقبل می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن روزرخ گفت: از حدود ۲ ماه پیش بیمارستان ما هم برای آماده سازی این اقدام درگیر بود. 

 

وی افزود: این طرح شامل هر ایرانی می‌شود که دارای بیمه پایه باشد و اگر شهروندی فاقد بیمه باشد بلافاصله معرفی می‌شود تا بیمه سلامت ایرانیان شود. 
روزرخ اذعان داشت: تمام بیمارانی که در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند و امروز مرخص می‌شوند و همچنین بیمارانی که بستری می‌شوند چه به صورت سرپایی و چه در بخش، شامل این طرح هستند و فقط در زمان ترخیص 10 درصد هزینه را دریافت می‌کنیم یکی از نکات بسیار حائز اهمیت این است ک پیش از این در بعضی از موارد تا ۴۷ درصد هم از جیب بیمار پرداخت می‌شد که با این طرح دیگر بیماران نباید برای تأمین دارو به بیرون بیمارستان مراجعه کنند. 
وی ادامه داد: در مورد خدمات تصویر برداری باید گفت که اگر در مرکزی این خدمات وجود نداشته باشد بیمار به شبکه دانشگاهی مراجعه می‌کند که البته با معرفی از بیمارستان مبدأ صورت می‌گیرد در واقع بیمارستان ما هم در تمام شاخه‌های اطفال آماده خدمت هستند. 
روزرخ تصریح کرد: مردم با تحمل خود این فرصت را بدهند که اگر در ابتدای این طرح نقایصی هم وجود دارد به زودی برطرف شود. 
روزرخ با بیان یک مثال ادامه داد: مثلا یک اختلال در استخوان جمجمه احتیاج به یک عمل طولانی و فوق تخصصی دارد که احتیاج به وسایل گران قیمت دارد که در گذشته حدود 9 میلیون تومان به بیمار متقبل می‌شد اما از امروز فقط 10 درصد را بیمار متقبل می‌شود. 
روزرخ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خدمات با کیفیت بالا ارائه می‌شود یا خیر گفت: هدف خدمت رسانی است، استاندارد کردن اتاق‌ها، نوع وسایل و دارو و فضایی با آرامش کافی باید به بهترین نحو باشد تا بتوانیم با بخش‌های خصوصی رقابت کنیم. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha