دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 111218

بنابر یک مطالعه بین‌المللی داروی ضدویروسی خوراکی که به تازگی تولید شده می‌تواند روشی مناسب برای مقابله جهانی با بیماری سرخک در آینده باشد.

سلامت نیوز: بنابر یک مطالعه بین‌المللی داروی ضدویروسی خوراکی که به تازگی تولید شده می‌تواند روشی مناسب برای مقابله جهانی با بیماری سرخک در آینده باشد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی داروی جدید روی راسوهای آلوده به ویروس هاری سگ‌سانان که با سرخک شباهت‌هایی دارد، آزمایش شد. ویروس هاری سگ‌سانان برای راسوها به شدت کشنده است اما تمامی حیوانات آلوده به آن با مصرف داروی جدید درمان شدند و سیستم ایمنی بدنشان در مقابل این ویروس تقویت شد. اگرچه انجام تحقیقات بیشتر پیش از آزمایش داروی جدید روی انسان لازم است اما در صورت موفقیت‌آمیز بودن این دارو می‌توان به کمک آن از شیوع سرخک جلوگیری کرده و یا حتی این بیماری را ریشه‌کن کرد.

در آینده داروی ضدویروسی خوراکی جدید می‌تواند روی افرادی که در معرض بیماری سرخک همچون اعضای خانواده مبتلایان به ویروس قرار دارند، آزمایش شود.

«یان بار» از مرکز همکاری‌های مرجع و پژوهش آنفلوآنزای سازمان جهانی بهداشت (WHO) دراین‌باره گفت: در حالی که تولید داروهای ضدویروسی این روزها رونق دارد میزان پایینی از آنها روانه بازار شده‌اند. بسیاری از داروهای ضدویروسی به طور موفقیت‌آمیزی می‌توانند ویروس را متوقف سازند اما عوارض جانبی آن علت شکست این داروهاست.

دکتر بار همچنین افزود: علاوه بر تعیین کارآیی این دارو روی انسان باید به بحث مقاومت دارویی هم پرداخته شود. زیرا ویروس‌ها اغلب تحت فشار دارویی تغییر شکل می‌دهند. همچنین داروهای ضدویروسی همیشه در معرض از دست دادن تاثیر درمانی خود هستند.

 طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت بیماری سرخک یکی از اصلی‌ترین عوامل مرگ و میر در میان کودکان است. در سال 2012 میلادی تقریبا 122 هزار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند که اکثریت آنان کودکان زیر پنج سال بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha