دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر در جلسه عصر امروز این کمیسیون، آمارهای مربوط به اعتیاد را نگران‌کننده دانست.

پیشی گرفتن آمار معتادان ایران از افغانستان

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر در جلسه عصر امروز این کمیسیون، آمارهای مربوط به اعتیاد را نگران‌کننده دانست.

محمدحسین قربانی، سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با ایسنا در مورد جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر گزارشی در مورد میزان شیوع اعتیاد در کشور ارائه کردند.

قربانی با بیان اینکه گزارش‌ها اخبار خوبی به ما نمی‌دهد، گفت: آمار معتادان کشور از رقم معتادان در افغانستان هم بیشتر شده است. تنها ۲۶ درصد این رقم مربوط به اعتیاد به مواد صنعتی است.

وی با بیان اینکه اعتیاد ریشه بسیاری از معضل‌های اجتماعی از جمله بیکاری، طلاق و گسیخته شدن زندگی است، گفت: آمارها بسیار نگران‌کننده است. به نظر می‌رسد استراتژی‌های ما در طول سی و چند سال گذشته نتوانسته است تغییری در زمینه وضعیت اعتیاد در کشور ایجاد کند. باید نوع مدیریت، نوع نگاه، نوع مبارزه با مواد مخدر را تغییر دهیم و همچنین باید وزارتخانه‌های دیگری علاوه بر وزارت بهداشت را درگیر موضوع موادمخدر کنیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه آمارها مدعی‌اند که سن اعتیاد در کشور به میانگین سنی کودکان در مقطع راهنمایی رسیده است، آیا آماری از سن اعتیاد در کشور وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: در این مورد آماری وجود دارد اما تمایل به مطرح کردن آن ندارم و ترجیح می‌دهم در این مورد سکوت کنم و تنها به گفتن این موضوع کفایت می‌کنم که آمارها در زمینه اعتیاد به شدت نگران‌کننده است.

قربانی در مورد دستور دیگر جلسه عصر امروز کمیسیون بهداشت گفت: الحاق یک تبصره به ماده ۱۷ قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی که در دستور کار کمیسیون قرار گرفته بود با نظر اعضا مسکوت ماند تا زمانی که دولت لایحه جامع مدیریت وزارت رفاه و تامین اجتماعی را به مجلس ارائه کند. همچنین در جلسه عصر امروز، لایحه تشکیل شورای عالی حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به فراهم نبودن زمینه‌های کارشناسی آن تصمیم‌گیری در این خصوص به جلسه آینده کمیسیون موکول شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha