دبیرکل جمعیت هلال احمر از آمادگی این جمعیت برای احداث پالایشگاه خون خبر داد و گفت: در این موضوع بسیار محتاطانه ورود می‌کنیم و تمام جوانب کار را لحاظ می‌کنیم.

سلامت نیوز: دبیرکل جمعیت هلال احمر از آمادگی این جمعیت برای احداث پالایشگاه خون خبر داد و گفت: در این موضوع بسیار محتاطانه ورود می‌کنیم و تمام جوانب کار را لحاظ می‌کنیم.

به گزار ش سلامت نیوز به نقل از فارس، احمد موسوی در مورد اعلام آمادگی جمعیت هلال احمر جهت احداث پالایشگاه خون گفت: در گذشته مشکلاتی برای پالایشگاه خون پیش آمد و مسئله خون‌های آلوده مطرح شد که باید بگویم این مشکل تنها مخصوص ایران نبود و در سایر کشورها مانند کانادا هم رخ داد.

وی با اشاره به زیر سوال رفتن اعتبار سیستم بهداشتی کانادا گفت: خوشبختانه اعتمادی که در داخل و خارج به هلال احمر وجود دارد به خاطر همین، جمعیت هلال احمر کارهای دارای ریسک را انجام نمی‌دهد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: شاید خیلی از حوزه‌ها بیایند و بدون کار کارشناسی و مطالعه اقدام به کاری کنند مثلاً تزریق سلول «شوآن» در ضایعات نخاعی که عملاً نتیجه بخش نبود با این همه تبلیغات، ما با این پیشنهادها به طور مکرر رو به رو هستیم که یکی می‌گوید ما آماده‌ایم فلان واکسن را بسازیم یا فلان دارو را تولید کنیم اما ما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که هر طرحی از کانال جمعیت هلال احمر عملیاتی شود مگر مسیر علمی خود را طی کرده باشد و مطمئن باشیم که برای مردم ما سودمند خواهد بود.

وی با بیان اینکه هلال احمر جویای نام و نشان نیست گفت: برای ما اعتلای جایگاه هلال احمر ایران و خدشه‌دار نشدن اعتمادی که مردم به ما دارند مهم است.

موسوی افزود: بنابراین در موضوع پالایشگاه خون نیز بسیار محتاطانه و دقیق ورود پیدا می‌کنیم؛ با وجود اینکه امروز دغدغه ما این است که چرا نتوانیم فرآورده‌های خونی که مال خودمان است در داخل تولید کنیم و باید از خارج از کشور وارد کنیم.

وی گفت: امیدواریم در صورت نهایی شدن تفاهمنامه، ساخت پالایشگاه خون را آغاز کنیم و ما هم ظرفیت و توانمندی این داریم بعد از توافقات کار ساخت و احداث پالایشگاه را آغاز کینم در این زمینه با مشکل بودجه هم روبه‌رو نیستیم.

به گفته دبیرکل جمعیت هلال احمر برای احداث پالایشگاه خون سایر سازمانها مانند سازمان انتقال خون و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز با هلال احمر همکاری می‌کنند و نظارت بر عملکرد پالایشگاه خون هم با وزارت بهداشت خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha