عضو فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، با تاکید بر اینکه باید دست‌های پنهانی که اقدام به واردات سموم تقلبی به کشور می‌کنند را قطع کرد، گفت: متاسفانه وجود رانت در بخش‌های مختلف موجب شده برخی افراد بتوانند از طریق اخذ مجوز از بخش های مختلف دولتی نسبت به واردات سموم غیراستاندارد اقدام کنند.

انتقاد از وجود دست‌های پنهان در واردات سموم تقلبی به کشور

سلامت نیوز: عضو فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، با تاکید بر اینکه باید دست‌های پنهانی که اقدام به واردات سموم تقلبی به کشور می‌کنند را قطع کرد، گفت: متاسفانه وجود رانت در بخش‌های مختلف موجب شده برخی افراد بتوانند از طریق اخذ مجوز از بخش های مختلف دولتی نسبت به واردات سموم غیراستاندارد اقدام کنند.
محمدجواد نظری‌مهر در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه عوامل متعددی در شیوع و گسترش بیماری‌ها در کشور دخیل است،‌ تصریح کرد: متاسفانه گسترش استفاده از سموم بیش از حد مجاز و همچنین سموم غیراستاندارد علاوه بر تاثیرگذاری بر آب و خاک عامل عمده بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان شده است.

نماینده مردم بندرگز، بندرترکمن، گمیشان و کردکوی در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با استفاده از سموم غیر استاندارد و تقلبی در مزارع کشاورزی، افزود:‌ دولت به ویژه وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخ‌گوی چرایی ورود سموم غیراستاندارد به کشور و همچنین استفاده در زمین‌های کشاورزی باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند با اجرای سیاست‌های تشویقی کشاورزان را به استفاده کمتر از سموم و تولید ارگانیک محصولات دعوت کند، گفت: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی  نظارت صحیحی بر چگونگی ورود سموم به کشور ندارد.

نظری‌مهر با تاکید بر اینکه باید دست‌های پنهانی که اقدام به واردات سموم تقلبی به کشور می‌کنند را قطع کرد، افزود:‌ متاسفانه وجود رانت در بخش‌های مختلف موجب شده برخی افراد بتوانند از طریق اخذ مجوز از بخش های مختلف دولتی نسبت به واردات سموم غیراستاندارد اقدام کنند.

وی ادامه داد: سموم غیراستاندارد علاوه بر اینکه به نابودی درختان و محصولات آنان می‌انجامد تهدید جدی برای سلامت جامعه نیز به شمار می رود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه متاسفانه سموم غیراستاندارد در حال حاضر به آلوده کردن آب و خاک در برخی نواحی کشور منجر شده، گفت: دولت به ویژه وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری باید با تمام قوا نسبت به تصفیه آب اقدام کنند و اجازه ورود آب فاضلاب به زمین‌ها کشاورزی را ندهند.

وی افزود: دولت باید با نظارت دقیق بر رعایت استانداردها از نفوذ هر نوع آلاینده‌ای به خاک و آب جلوگیری کنند.

عضو فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: فراکسیون محیط زیست مجلس به جد پیگیر دعوت از مسئولان برای تامین سلامت مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha