معاون بهداشت وزارت بهداشت از اجرای برنامه خود مراقبتی به منظور توانمندسازی مردم ایران در صیانت و مراقبت از سلامت خودشان خبر داد.

سلامت نیوز: معاون بهداشت وزارت بهداشت از اجرای برنامه خود مراقبتی به منظور توانمندسازی مردم ایران در صیانت و مراقبت از سلامت خودشان خبر داد.

به گزار ش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر علی اکبر سیاری در نشست رئیس جمهوری با وزیر بهداشت، معاونین و مشاورین این وزارتخانه ضمن اعلام این خبر گفت: برنامه خود مراقبتی برای توانمندسازی مردم با استفاده از تکنولوژی ارتباطات روز برای 12.5 میلیون دانش آموز و 4 میلیون دانشجو و میلیونها خانوار با تربیت سفیران سلامت و رابطین بهداشت و ساختار جدید شبکه بهداشتی درمانی کشور اجرا می شود.

وی ارائه خدمات نوین بهداشتی درمانی برای 23 میلیون نفر جمعیت روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر و عشایر را مورد اشاره قرار داد و گفت: این برنامه با تامین پزشک عمومی خانواده به تعداد لازم، فراهم نمودن دارو، تجهیزات و ملزومات لازم در مراکز بهداشتی درمانی و بازسازی و نوسازی شبکه بهداشتی درمانی کشور از طریق برقراری نظام ارجاع و ساخت 1960 خانه بهداشت به منظور ارتقاء سلامت روستاییان و پیشگیری از وقوع مرگهای نابهنگام و نیز جلوگیری از ابتلا به بیماری ها و آسیب های اجتماعی اجرا می شود.

معاون وزیر بهداشت فراهم کردن زمینه دسترسی و بهره مندی حاشیه نشینان شهرهای بزرگ که جمعیتی حدود 8.5 میلیون نفر را تشکیل می دهند را یکی دیگر از مهم ترین برنامه های وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: این گروه از آسیب پذیر ترین و محروم ترین گروه های جمعیتی در کشور هستند و ارائه خدمات بهداشتی درمانی با رویکرد پاسخگویی به 3 مشکل بیماری های واگیر، بیماری های غیرواگیر و آسیب های اجتماعی در این مناطق صورت می گیرد.

سیاری در ادامه خاطر نشان کرد: در شهرها نیز شبکه جامع و همگانی سلامت با محوریت پزشک خانواده، مشارکت و توانمندسازی مردم جهت پاسخگویی به بیماری واگیر و غیرواگیر که مربوط به رفتارهای مردم و سبک زندگی است، با همکاری بخش های مختلف میسر خواهد شد و دستاورد این اقدامات، دسترسی و بهره مندی همه مردم به خدمات، بهبود کیفیت خدمات و رضایت مردم، کاهش بار مالی پرداخت شده از جیب مردم، کنترل منطقی مصرف دارو، کنترل و اصلاح رفتار مردم و پزشکان، افزایش امید به زندگی یعنی جلوگیری از مرگهای نابهنگام و ارتقاء سلامت مردم در پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و بهبود سبک و کیفیت زندگی مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی یادآور شد: بازسازی، نوسازی و بهبود استانداردهای شبکه های بهداشتی درمانی کشور نیز همزمان با اجرای برنامه های معاونت بهداشت تحقق خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha