رئیس‌جمهور با تاکید بر عزم دولت در جهت کاهش هزینه‌های مردم در بخش درمان، گفت: هدف دولت این است که با اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه‌های مردم در این بخش کاهش یابد و آنان با احساس کرامت بیشتر شاهد تحولات در بخش خدمات باشند.

رئیس‌جمهور: مردم قدم به قدم شاهد بهبود در حوزه درمان خواهند بود

سلامت نیوز: رئیس‌جمهور با تاکید بر عزم دولت در جهت کاهش هزینه‌های مردم در بخش درمان، گفت: هدف دولت این است که با اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه‌های مردم در این بخش کاهش یابد و آنان با احساس کرامت بیشتر شاهد تحولات در بخش خدمات باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،  حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز (دوشنبه) پس از پایان نشست با وزیر، معاونان، مشاوران و مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزشپزشکی، گفت: در گذشته تعادلی میان مسئولیت بخش دولتی و هزینه‌هایی که مردم در بخش درمان پرداخت می‌کردند وجود نداشت و بیشتر هزینه‌های سلامت به مردم تحمیل می‌شد که با اجرای طرح تحول نظام سلامت در سراسر کشور، مردم ما قدم به قدم شاهد بهبود خدمات در این حوزه خواهند بود.

اعزام پزشکان متخصص به مناطق کمتر برخوردار

وی با اشاره به اینکه "با اجرای این طرح تمامی خدمات درمانی اعم از تشخیص و اقدامات درمانی و دارویی در بیمارستان‌های دولتی انجام می‌شود"، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پزشکان متخصص به مناطق کم‌برخوردار اعزام می‌شوند و خدمات درمانی و پزشکی را به مردم این مناطق ارائه خواهند کرد.

روحانی با بیان اینکه "ممکن است دولت در گام‌های اولیه به تمامی اهداف خود نرسد اما در نهایت قدم‌های خوبی در زمینه درمان و سلامت مردم برداشته خواهد شد"، تصریح کرد: مطابق برنامه‌ریزی‌های دولت، نظام درمانی و بیمه کشور به کمک یکدیگر خواهند آمد که این می‌تواند بسیاری از هزینه‌های پرداختی مردم در زمینه دارو و درمان را به نسبت قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

 در بسیاری از بخش‌های بهداشت و درمان طی دو تا چهار سال آینده خودکفا می‌شویم

رئیس‌جمهور با اشاره به گزارش معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه، گفت: در حوزه بهداشت و درمان طی دو تا چهار سال آینده در بسیاری از بخش‌ها از جمله تولید واکسن و دارو، خودکفا و بی‌نیاز خواهیم شد.

وی همچنین با بیان اینکه "در حوزه آموزش پزشکی امروز ایران توان جذب دانشجو از دیگر کشورهای منطقه را دارد"، خاطرنشان کرد: ایران می‌تواند به قطب سلامت و بهداشت و درمان منطقه تبدیل شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت گسترش گردشگری سلامت در کشور، تاکید کرد: باید در زمینه نوسازی و بازسازی بیمارستان‌ها و تکمیل تجهیزات پزشکی تلاش کنیم و امیدوارم با اقدامات خوبی که انجام می‌شود، شاهد تحول در نظام سلامت باشیم و مردم روند بهبود در این بخش را از امروز احساس کنند.

روحانی ضمن ابراز امیدواری از اینکه با کمک مردم و ارتقاء فرهنگ عمومی در کشور، شاهد سلامت و نشاط بیشتر مردم باشیم، افزود: معتقدیم توسعه و پیشرفت در سایه نظام سلامت و انسان‌های سالم امکان تحقق خواهد داشت.

وی همچنین در زمینه برنامه‌های دولت در جهت گسترش و ارتقاء کارآیی دفترچه‌های بیمه، اظهار کرد: برنامه دولت این است تا همه افرادی را که بیمه نیستند، تحت پوشش بیمه‌ها قرار دهد و از سویی ارزش بیمه‌ها را افزایش داده و بسیاری از زمینه‌هایی که مشمول بیمه نبودند را شامل کند.

رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه همزمان با اجرای طرح تحول در نظام سلامت، سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت نیز راهنما و راهگشای دولت در راستای ارتقا و بهبود شرایط در زمینه بهداشت، درمان و سلامت مردم خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha