دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶

مرد عصبانی كه متهم است پس از مشاجره لفظی، دامادش را در تصادف عمدی از پا درآورده است، با نقض حکم اعدامش برای دومین بار پای میز محاکمه قرار گرفت.

سلامت نیوز: مرد عصبانی كه متهم است پس از مشاجره لفظی، دامادش را در تصادف عمدی از پا درآورده است، با نقض حکم اعدامش برای دومین بار پای میز محاکمه قرار گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، شامگاه 7 تیر 88 رانندگان خودروهای عبوری در كرج، تلفنی پلیس 110 را در جریان كشف جسد مرد ناشناسی حوالی شهرك اندیشه شهریار قرار دادند. مأموران پس از حضور در محل حادثه دریافتند مرد جوان به دلیل نامعلوم پس از برخورد با خودروهای عبوری جان باخته است. 
 
پس از انتقال جسد به پزشكی قانونی و همزمان با كشف هویت قربانی، كارآگاهان به اختلاف شدید «امیرعباس» ـ مقتول ـ و پدرزنش و مشاجره آنها در شب حادثه پی بردند. آنها همچنین دریافتند یكی از آینه‌های خودروی پدرزن شكسته است.«مطلب» ـ متهم ـ پس از دستگیری مدعی شد شب حادثه با دامادش درگیر شده و ناگهان «امیرعباس» بر اثر بی‌احتیاطی با خودروی وی برخورد كرده و جان سپرده است. 
 
در جلسه محاكمه متهم كه در شعبه 71 دادگاه كیفری استان تهران به ریاست قاضی «نورالله عزیزمحمدی» برگزار شد، ابتدا نماینده دادستان ضمن تشریح كیفرخواست، خواستار مجازات قانونی متهم به اتهام قتل عمد شد. اولیای دم نیز تقاضای قصاص كردند. 
 
همسر مقتول گفت: با وجود مشكلات زیاد، به شوهرم علاقه داشتم و می‌خواستم در كنارش زندگی كنم. شب حادثه وقتی به دیدنم آمد، پدرم مرا داخل اتاق حبس كرد و آنها از فاصله دور با هم درگیری لفظی پیدا كردند، سپس پدرم با پرتاب چوب و آجر، شوهرم را از خانه بیرون كرد و او هم سوار بر خودرو از آنجا دور شد. چند دقیقه بعد پدرم در جهت خلاف خیابان به تعقیب شوهرم پرداخت و نیمه‌های شب هم هراسان برگشت. 
 
در ادامه دادگاه متهم در دفاع از خود گفت: دامادم معتاد بود و نمی‌خواستم دخترم به خانه‌اش برگردد. شب حادثه پس از درگیری لفظی برای شكایت به طرف كلانتری می‌رفتم كه او با چوب به طرفم آمد و پس از برخورد با خودرویم چندین متر پرتاب شد و خودروهای دیگر هم از روی پیكرش عبور كردند. 
 
با دریافت آخرین دفاعیات متهم و وكیل مدافعش، هیأت قضایی دادگاه پس از شور، با رد دفاعیات متهم، او را به اتفاق آرا به قصاص نفس محكوم كردند. 
 
با اعتراض متهم، پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم قصاص را نقض کرده و پرونده را برای رسیدگی دوباره به شعبه هم عرض فرستادند. 
 
صبح امروز جلسه محاکمه متهم در شعبه 74 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی عبداللهی برگزار شد.در این جلسه اولیای دم خواستار قصاص متهم شدند. 
 
 سپس متهم در جایگاه ایستاد و با رد اتهامش گفت: من امیرعباس را عمدی زیر نگرفتم. روز حادثه قصد داشتم به کلانتری بروم و از او شکایت کنم که در میان راه با یک باتوم به طرفم حمله کرد. من هم قصد تصادف با او را نداشتم. 
 
دختر متهم نیز گفت: من و امیرعباس عقد کرده بودیم و او به خاطر اختلافاتی که با هم داشتیم با پدرم درگیر شد. 
 
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha