وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، استفاده از دستگاه‌های برنزه كننده بدن را به دلیل ایجاد خطر و تهدید سلامتی، ممنوع اعلام كرد.

واحد بهداشت پرتوهای مركز سلامت محیط و كار معاونت سلامت كار كه وظیفه نظارت مستمر و مدون به كارگیری ایمن و بهداشتی دستگاه‌ها و تجهیزات مولد اشعه در محیط ‌های عمومی و كارگاهی را دارد، ضمن هشدار نسبت به خطرات استفاده از دستگاه‌های برنزه كننده، بار دیگر ممنوعیت استفاده از این دستگاه‌ها را اعلام كرد.

همچنین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی با اقدامی هماهنگ با امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران و اداره كل مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی از ورود این دستگاه‌ها به كشور ممانعت به عمل آورده است.

براساس این گزارش، معاونت‌های بهداشتی و درمان دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور نیز موظف شده‌اند با تشكیل تیم‌های بازرسی در ساعات غیراداری از مراكزی كه احتمال استفاده از این دستگاه‌ها در آنها بیشتر است مانند آرایشگاه‌ها، هتلها، ورزشگاه‌ها و حتی مطب‌های پزشكی بازدید و در صورت وجود دستگاه‌های مذكور ضمن پلمپ دستگاه، متصدی را نیز به مراجع قضایی معرفی كنند.

گفتنی است، در این اطلاعیه از هموطنان درخواست شده است جهت معرفی اماكن استفاده كننده از این دستگاه با شماره تلفن كشوری 09678 ستاد فوریت‌های سلامت محیط و كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تماس حاصل كنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha