تازه ترین تحقیقات نشان داده اند که زنانی که صبحانه پر پروتئین مصرف می کنند در مقایسه با زنانی که صبحانه با مقادیر کم پروتئین مصرف می کنند کنترل قند خون بهتری دارند.

سلامت نیوز:  تازه ترین تحقیقات نشان داده اند که زنانی که صبحانه پر پروتئین مصرف می کنند در مقایسه با زنانی که صبحانه با مقادیر کم پروتئین مصرف می کنند کنترل قند خون بهتری دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت؛ دکتر فرهاد رجب پور گفت: در افراد سالم مقدار گلوکز یا همان قند خون پس از مصرف غذا بالا می رود. با افزایش گلوکز، انسولین نیز افزایش می یابد تا قند خون را وارد سلول ها کرده و آن را کاهش دهد. مطالعات گذشته نشان داده اند که افزایش زیاد در قند خون و انسولین منجر به کنترل نا مناسب قند خون شده و فرد را در دراز مدت در معرض ابتلا به دیابت قرار می دهد.

 تازه ترین تحقیقات نشان داده اند که زنانی که صبحانه پر پروتئین مصرف می کنند در مقایسه با زنانی که صبحانه با مقادیر کم پروتئین مصرف می کنند کنترل قند خون بهتری دارند. درصورتی که یک فرد غذاهای سالم و غذاهایی که به کنترل قند خون کمک می کنند مصرف کند تا حد زیادی در برابر ابتلا به دیابت مصون می باشد.

 در مطالعه اخیر زنان 18 تا 55 ساله مورد ارزیابی قرار گرفتند. به افراد تحت مطالعه 3 نوع صبحانه متفاوت داده شد. وعده های صبحانه ارائه شده هرکدام حاوی 300 کالری بوده و چربی و فیبر مشابهی داشتند، هرچند از نظر محتوای پروتئین باهم متفاوت بودند. این وعده ها شامل کیک با 3 گرم پروتئین، سوسیس و تخم مرغ با 30 گرم پروتئین و نوعی دیگر با 39 گرم پروتئین بودند. محقققین سپس قند و انسولین خون شرکت کنندگان را به مدت 4 ساعت پس از مصرف صبحانه اندازه گیری کردند. صبحانه با پروتئین بالا در مقایسه با صبحانه با پروتئین پایین و کربوهیدرات بالا منجر به نوسانات کمتر قند و انسولین در خون شد د ر نتیجه طبق نتایج این مطالعه مصرف صبحانه با پروتئین بالا منجر به کنترل بهتر قند خون در صبح خواهد شد.

از آنجائیکه اکثر صبحانه های معمول حاوی 10 تا 15 گرم پروتئین می باشند مصرف صبحانه غنی از پروتئین با 30 تا 34 گرم پروتئین نیازمند توجه ویژه ای خواهد بود. با انجام مطالعات بیشتر می توان این نکته را روشن کرد که آیا مصرف صبحانه غنی از پروتئین در افراد پیش دیابتی نیز می تواند اثرات مفید و پیشگیری کننده داشته باشد یا خیر؟




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha