عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه اجرای بسته حمایتی نظام سلامت گام مثبتی در جهت بهبود وضعیت درمان کشور است، گفت: بدون‌شک اعضای این کمیسیون در کنار وزارت بهداشت تمام توان خود را برای نظارت بر اجرای درست این بسته حمایتی به کار خواهد گرفت.

نظارت کمیسیون بهداشت بر اجرای درست بسته حمایتی نظام سلامت

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه اجرای بسته حمایتی نظام سلامت گام مثبتی در جهت بهبود وضعیت درمان کشور است، گفت: بدون‌شک اعضای این کمیسیون در کنار وزارت بهداشت تمام توان خود را برای نظارت بر اجرای درست این بسته حمایتی به کار خواهد گرفت.

سیامک مره‌صدق در گفت وگو باخانه ملت، با یادآوری ارایه بسته حمایتی نظام سلامت از روز گذشته،‌ افزود: بدون‌شک اجرای این بسته آغاز و نقطه مثبتی در حوزه سلامت به شمار می‌رود که در وهله اول لازم است در اجرای آن اولویت‌ها را مدنظر قرار داد.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس شورای اسلامی‌ ادامه داد: باید این واقعیت را پذیرفت که کاهش هزینه‌های درمان بیمار به 10 درصد، بسیار مطلوب است اما باید منابع کافی برای آن در نظر گرفت تا به شکست منتهی نشود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، توجه به موضوع بهداشت و پیشگیری را در حوزه سلامت بسیار پراهمیت خواند و تصریح کرد:‌ اگر بخشی از منابع مالی موجود را صرف اولویت دادن به بحث پیشگیری و ترویج سطح سلامت و بهداشت عمومی کنیم می‌توان بازدهی بیشتری در حوزه سلامت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در اجرای نظام سلامت هزینه از جیب بیمار کاهش می‌یابد، یادآور شد: البته ناگفته نماند زمانی که هزینه‌های بیمار به صورت ناگهانی کاهش می‌یابد میزان استفاده غیر ضروری از تجهیزات آزمایشگاهی، مصرف بی‌رویه داروها یا انجام اعمال جراحی در بیمارستان‌ها نیز افزایش می یابد که در کاهش هزینه از جیب بیمار باید مراقب چنین مواردی باشیم.

مره‌صدق تاکید کرد: اگرچه برنامه نظام سلامت گام مهمی در بهبود وضعیت بیمارستان‌های دولتی و تشویق پزشکان در کارکرد تمام وقت در بیمارستان‌های دولتی به شمار می‌رود اما لازم است که باز هم سیاست‌های تشویقی درنظر گرفته شود؛ همچنین بر اساس برنامه پنجم توسعه تعرفه‌ها نیز باید به نحوی تغییر کند که تفاوت دریافتی در بخش‌های خصوصی و دولتی کاهش یابد.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه اجرای بسته حمایتی نظام سلامت گام مثبتی در شرایط امروز اقتصادی کشور است، یادآور شد:‌ متاسفانه طی سال‌های اخیر بیماران زیادی به دلیل هزینه های درمان زیر خط فقر کشیده ‌شدند ؛بدون‌شک اجرای چنین بسته‌ای باعث آسایش بیماران خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت گسترش ابزارهای نظارتی برای اجرای درست نظام سلامت در بیمارستان‌های دولتی، گفت: علاوه بر ناظران وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، اعضای این کمیسیون نیز با تمام توان از ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهد کرد تا شاهد اجرای درست بسته‌های حمایتی سلامت در بیمارستان‌های دولتی باشیم./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha