سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 111268

همه می دانیم که سیگار کشیدن پیامدهای خطرناکی دارد؛ اما وب سایتی به نام «Smoke Free Forsyth» که تلاش می کند شهروندان شهر فورسایت واقع در کارولینای شمالی را به ترک سیگار تشویق کند توضیح می دهد که سیگار حاوی بیش از ۴ هزار ماده شیمیایی است.

سیگار ۴ هزار ماده شیمیایی و حداقل70 ماده سرطان زا دارد

سلامت نیوز: همه می دانیم که سیگار کشیدن پیامدهای خطرناکی دارد؛ اما وب سایتی به نام «Smoke Free Forsyth» که تلاش می کند شهروندان شهر فورسایت واقع در کارولینای شمالی را به ترک سیگار تشویق کند توضیح می دهد که سیگار حاوی بیش از ۴ هزار ماده شیمیایی است.

به گزارش سایت «Prevention» و به گفته این سایت، اغلب مواد موجود در سیگار، سمی است. سیگار حاوی استون پاک کننده لاک ناخن، آمونیاک تمیز کننده منزل، گاز متان فاضلاب و گاز هازامین است که در فندک باربیکیو موجود است. علاوه بر این، هر نخ سیگار حاوی آرسنیک است که برای تهیه سم موش به کار برده می شود.منواکسیدکربن که گازی سمی است و کادمیم که در باتری از آن استفاده می شود نیز در سیگار موجود است.سم سیانید و حشره کش ممنوع شده به نام DDT و فرمالدئید که برای مومیایی کردن از آن استفاده می شود و هیدرازین سوخت موشک نیز در تولید سیگار به کار برده می شود. سرب که میزان بالای آن می تواند سمی باشد و پلونیوم نوعی عنصر رادیواکتیو و سرطان زا در سیگار یافت می شود.به گفته محققان، حداقل ۶۹ ماده شیمیایی در سیگار سرطان زا و سمی است.

منبع:‌روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha