سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 111287

انواع اسباب بازی‌های مختلف پیام‌های متفاوتی دربارهٔ اینکه انجام چه کارهایی برای دختران و پسران مناسب است به آنها می‌دهد و اسباب بازی‌ها محتوای آموزشی متفاوتی دارند.

اسباب‌بازی‌ها در آینده شغلی کودکان تأثیر دارند

سلامت نیوز: انواع اسباب بازی‌های مختلف پیام‌های متفاوتی دربارهٔ اینکه انجام چه کارهایی برای دختران و پسران مناسب است به آنها می‌دهد و اسباب بازی‌ها محتوای آموزشی متفاوتی دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،دکتر علی شوشتری عضو هیأت علمی دانشکده روانشناسی گفت: در تحقیقی که در یکی از مهد کودک‌ها صورت گرفته به پسران اسباب‌بازی‌هایی داده شد با ترکیبی از فعالیت، ساخت و ساز ماشین آلات و به دختران عروسک و ابزارهایی که آنها را تشویق به آرایشگری می‌کرد، پیامی به نظر رسید نتیجه این شد که پسران باید چیزهایی بسازند و مشکلات را حل کنند و دختران باید مراقب بقیه باشند و مسئولیت تغذیه و پرورش را بر عهده بگیرند. اسباب‌بازی پسر‌ها بیشتر آموزنده است و دارای اجزایی است که اطلاع و آموزش بیشتری به پسر‌ها می‌دهد. در حالیکه اسباب‌بازی دخترها بیشتر خلاقیت و قوهٔ تخیل آ‌نها را پرورش می‌دهد. 

 

وی در ادامه افزود: تحقیقات نشان می‌دهد ۶۰ درصد بزرگسالان که در مشاغلی از جمله طراحی و معماری فعالیت می‌کنند، خانه سازی با لگو‌ها از بازیهای مورد علاقه‌شان بوده بیش از ۶۶ درصد کسانی که در مشاغل مرتبط با ریاضیات مثل بانکداری یا حسابداری کار می‌کنند پازل اسباب‌بازی مورد علاقه‌ دوران کودکیشان بوده است. 
وی در پایان گفت: چیزهای خیلی بیشتری از اسباب‌بازی در آینده و تعیین شغل کودکان تأثیر می‌گذارند. این تا حدی سطحی نگری است که بگوییم به دختران ماشین و کامیون بدهیم تا با آن بازی کنند و آنها قرار است مهندس شوند. 
واقعا شواهد واقعی برای اثبات چنین چیزی وجود ندارد و انتخاب شغل تا زمانیکه برای یک فرد اتفاق می‌افتد از تجربه کودکی او فاصله‌زیادی دارد. 
کودکان را باید تشویق کرد که کشف کنند، بپرسند، در گیر شوند و با هم کار کنند و همهٔ اینها تأثیر بیشتری بر آینده‌شان خواهد گذاشت. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha