سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 111295

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه بار بیماری‌های مغزی در ایران افزایش یافته است گفت: طبق برنامه‌ای که در بخش سلامت در پیش داریم در تلاشیم تا ظرف 15 سال آینده میزان امید به زندگی در افراد به 80 سال افزایش یابد.

سلامت نیوز: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه بار بیماری‌های مغزی در ایران افزایش یافته است گفت: طبق برنامه‌ای که در بخش سلامت در پیش داریم در تلاشیم تا ظرف 15 سال آینده میزان امید به زندگی در افراد به 80 سال افزایش یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، رضا ملک‌زاده در نخستین کنفرانس بین‌المللی نقشه‌برداری مغز ایران که امروز در تالار عدالت دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است اظهار داشت: مغز یکی از پیچیده‌ترین اعضای بدن انسان است و با وجود پیشرفت‌های پزشکی هنوز در مرحله ابتدایی شناخت آ‌ن هستیم.

وی افزود: تعداد سالمندان نیز افزایش داشته است و به تبع آن بیماری‌های مغزی نیز افزایش پیدا کرده است، طی 30 سال گذشته امید به زندگی 22 سال افزایش یافته است که این استاندارد در مردان 72 سال و در زنان 73 سال بوده است.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ای که در بخش سلامت در پیش داریم در تلاشیم تا ظرف 15 سال آینده میزان امید به زندگی در افراد به 80 سال افزایش یابد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اذعان نسبت به افزایش جمعیت سالمندان در کشور گفت: نرخ باروری پایین آمده و جمعیت سالمندان رو به افزایش است.

ملک‌زاده با تأکید نسبت به بیماری‌های مغزی - عصبی که مهمترین بار سلامت را برای هر جامعه دارد تصریح کرد: بیماری‌های مغزی - عصبی در کشور هزینه‌های هنگفتی را به جای می‌گذارند یکی از روش‌های مهم در این زمینه تحقیقات گسترده‌ای است که رشته‌های پزشکی، کامپیوتر و دیگر رشته‌ها را در قالب رشته‌های بین بخشی به هم مرتبط می‌کند.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های مهمی که در علوم اعصاب حاصل شده گفت: امیدواریم دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه‌های دیگر با یکدیگر همکاری داشته باشند تقریباً یک چهارم تولیدات علمی به علوم اعصاب اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: قرار است مطالعات گسترده‌ای روی 200 هزار سالمند بالای 40 سال انجام شود تا آنها را از نظر همگونی مورد مطالعه قرار داده و برنامه‌هایی طراحی کنیم تا از بار بیماری‌های مغزی کاسته و افزایش این بیماری‌ها را کنترل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha