سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 111297

اگزما نوعی عارضه پوستی آزاردهنده و دردآور است اما می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد.

سلامت نیوز: اگزما نوعی عارضه پوستی آزاردهنده و دردآور است اما می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سیستم ایمنی مبتلایان به اگزما بیش از حد فعال می‌شود به این مفهوم که پوست آنان به راحتی خشک شده و مستعد عفونت است اما از سوی دیگر این نارسایی کمک می‌کند تا سلول‌های سرطانی از پوست جدا شوند و در نتیجه از پوست در مقابل شایع‌ترین نوع سرطان پوستی محافظت می‌نماید.

در مطالعات پیشین نیز مشخص شده بود اگزما خطر بروز سرطان پوست را کاهش می‌دهد. هرچند دستیابی به نتایج قطعی براساس مطالعات انجام شده روی انسان کار ساده‌ای نیست زیرا علائم اگزما به لحاظ شدت، متفاوت است و همچنین داروهای مورد استفاده برای درمان اگزما بر سرطان نیز تاثیر گذارند.

مطالعه جدید کالج کینگ لندن اولین بررسی است که نشان می‌دهد آلرژی ناشی از نارسایی‌های پوستی می‌تواند در مقابل سرطان پوست نقش حفاظت‌کننده داشته باشد. اگزما از فقدان پروتئین‌های ساختاری در لایه‌های بیرونی پوست ناشی می‌شود.

 در این بررسی موش‌هایی که از سه پروتئین پوستی محروم بودند با موش‌های سالم مقایسه شده و تاثیر ماده‌های شیمیایی سرطان را روی آن‌ها آزمایش شد. این پزشکان در بررسی‌های خود مشاهده کردند که تعداد سلول‌های سرطانی در موش‌های سالم شش برابر بیشتر از موش‌های مبتلا به شبه اگزما بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha