سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 111298

رئیس نظام پزشکی تهران با بیان اینکه تحول نظام سلامت از روز گذشته آغاز شده است، گفت: در دولت‌های قبلی این کار صورت نگرفت چرا که سلامت اولویت آنها نبود اما اکنون با حمایت‌های رهبری و رئیس جمهور، سلامت تبدیل به اولویت‌ نظام شده است.

سلامت نیوز: رئیس نظام پزشکی تهران با بیان اینکه تحول نظام سلامت از روز گذشته آغاز شده است، گفت: در دولت‌های قبلی این کار صورت نگرفت چرا که سلامت اولویت آنها نبود اما اکنون با حمایت‌های رهبری و رئیس جمهور، سلامت تبدیل به اولویت‌ نظام شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، علی اصغر پیوندی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سیزدهمین کنگره شنوایی شناسی گفت: شرکت در کنگره‌ها سبب به روز شدن دانش پزشکان می‌شود و این یک اصل مهم در علوم پزشکی است.

وی افزود: عمر علوم پزشکی 7 تا 8 سال است و بعد از آن باید اطلاعات پزشکی به روز و نو شود. یک پزشک باید با شرکت مرتب در کنگره‌ها، علم خود را به روز کند و همینطور تجربه و یافته‌های خود را با دیگر پزشکان به اشتراک بگذارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی تهران با بیان اینکه از روز گذشته نظام جدید سلامت در کشور اجرایی شده است، گفت: این اتفاق خوب در دولت‌های گذشته نیفتاد به این دلیل که سلامت اولویت آنها نبود اما اکنون با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور، سلامت به اولویت اول کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: درست است که ممکن است این تحول نتواند تمام انتظارات را برآورده کند اما به عنوان گام اول برای کاهش مشکل ات بسیار مهم است.

پیوندی به تأسیس رشته شنوایی شناسی در 40 سال پیش اشاره کرد و گفت: زمانی که این رشته تأسیس شد مدتها تنها در مقطع کاردانی دانشجو تربیت می‌کرد اما اکنون در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و PHD دانشجو تربیت می‌کند به طوری که تاکنون 4 دانشجوی دکتری در این رشته فارغ‌التحصیل شده‌اند و 20 دانشجو نیز در مقطع دکتری مشغول تحصیل هستند.

وی به حل مشکل تأسیس مطب فارغ‌التحصیلان شنوایی شناسی اشاره کرد و گفت: در گذشته هر دانشجو بعداز فارغ‌التحصیلی می‌بایست 5 سال در جاهای مختلف کار می‌کردتا اجازه تأسیس مطب به او داده می‌شد اما با صحبت‌هایی که در نظام پزشکی صورت گرفت، این مدت به دو سال کاهش یافت.

در ادامه کنگره مرضیه شریفیان، دبیر علمی سیزدهمین کنگره شنوایی شناسی با بیان اینکه برای این کنگره تعداد 146 مقاله ارسال شده است، گفت: 27 مقاله از سوی دانشجویان کارشناسی، 97 مقاله از سوی دانشجویان کارشناسی ارشد، 21 مقاله از سوی دانشجویان دکتری و 28 مقاله از سوی دانشجویان رشته‌های دیگر ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha