سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 111303

یک متخصص اطفال گفت: لوچی یا انحراف چشم می‌تواند باعث دوبینی شده و در نتیجه تصویر واضحی روی شبکیه چشم تشکیل نشود و مغز برای حذف دوبینی، تصویر چشم منحرف را حذف کرده و تنبلی چشم بوجود می‌آید.

سلامت نیوز: یک متخصص اطفال گفت: لوچی یا انحراف چشم می‌تواند باعث دوبینی شده و در نتیجه تصویر واضحی روی شبکیه چشم تشکیل نشود و مغز برای حذف دوبینی، تصویر چشم منحرف را حذف کرده و تنبلی چشم بوجود می‌آید.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر محمدحسین سلطانزاده، فوق تخصص اطفال  گفت: شایع‌ترین عوامل ایجاد کننده تنبلی چشم، نزدیک‌بینی و آستیگماتیسم، آب مروارید، پایین افتادگی پلک و لوچی یا انحراف چشم است و از آنجا که بسیاری از این عوامل برای خانواده‌ها ناشناخته است، چشم همه کودکان باید حداقل ۳ بار قبل از دبستان در زمان‌های مختلف معاینه شود. 
وی در ادامه گفت: بهترین زمان برای معاینه تنبلی چشم سنین۳ تا ۴ ماهگی، ۲ تا ۳ سالگی و ۵ تا ۶ سالگی است و در صورت تشخیص تنبلی چشم، والدین باید فرزند خود را تحت درمان زیرنظر متخصص قرار دهند. 
سلطانزاده گفت: درمان تنبلی چشم، معمولا بستن چشم سالم است، تا چشم تنبل به کار بیفتد و تنبلی آن برطرف شود. اما گاهی اوقات برای درمان عینک و در بعضی موارد جراحی توصیه می‌شود. 
وی در ادامه توصیه کرد: والدین حتما قبل از دبستان در زمان‌های تعیین شده جهت معاینه چشم کودکان خود اقدام نمایند. همچنین در صورت مشاهده انحراف یا لوچی در چشم کودک، او را نزد متخصص ببرند و در صورت تجویز عینک توسط متخصص، کودک را به استفاده دائمی از آن تشویق و طبق دستور عمل نمایند. 
سلطانزاده در پایان تأکید کرد: درمان قطعی و موثر تا قبل از ۵ سالگی امکان‌پذیر است و پس از آن درمان معمولا نتیجه خوبی ندارد. گاهی اوقات نتیجه درمان چند سال است، در این صورت والدین کودک باید استقامت، پشتکار و حوصله لازم را داشته باشند و از رفت‌وآمد مرتب نزد متخصص و سایر مشکلات جنبی آن خسته نشوند. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha