سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲

یک جامعه شناس با اشاره به میل دختران به مجرد بودن ،گفت: 33 درصد از دختران تمایل به تجردگرایی داشته که باید با راهکارهای مناسب از این آسیب اجتماعی جلوگیری کرد.

سلامت نیوز:  یک جامعه شناس با اشاره به میل دختران به مجرد بودن ،گفت: 33 درصد از دختران تمایل به تجردگرایی داشته که باید با راهکارهای مناسب از این آسیب اجتماعی جلوگیری کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، دکتر امان الله قرایی مقدم با اشاره به اماکن مجردی و خوابگاه های دانشجویی، گفت: به طور کلی 33 درصد از دختران تمایل به تجردگرایی داشته که این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه  خوابگاه های دانشجویی یک محیط دانشگاهی، آموزشی و تربیتی هستند، افزود: در خوابگاه های دانشجویی برخلاف اماکن مجردی، فرد به صورت جمعی زندگی کرده و در این حین بسیاری از مشکلات مربوط به آسیب های اجتماعی کم خواهد شد.

قرایی مقدم بیان کرد: روابط درون خانواده ها موزاییکی شده و پیوندهای عاطفی و معنوی کم رنگ شده است. حتی رسانه های بیگانه با انتشار امواج مضر و تبلیغاتی، فرزندان را به تجردگرایی تشویق و امکان ازدواج را صفر خواهد کرد.

این جامعه شناس با بیان راهکارها در راستای کم کردن اینگونه آسیب ها، ادامه داد: دختران و پسران نباید به رسانه ها و تبلیغات آن ها توجه داشته باشند و باید زیر سرپرستی خانواده ها بزرگ شوند.

وی عنوان کرد: خانواده ها نیز باید نظارت کافی بر رفتارهای فرزندان خود را داشته باشند. همچنین توصیه بنده این است که افراد یک خانواده باید حداقل امکان سر یک سفره نشسته تا با این رفتار فاصله ها و شکاف ها کاهش پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha