سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 111319

رییس شورای عالی انجمن دندانپزشکی ایران گفت:بیماری های لثه در ایران بسیار شایع است به گونه ای که حدود 70 تا 80 درصد افراد به انواع مختلف این بیماری ها مبتلا هستند.

سلامت نیوز: رییس شورای عالی انجمن دندانپزشکی ایران گفت:بیماری های لثه در ایران بسیار شایع است به گونه ای که حدود 70 تا 80 درصد افراد به انواع مختلف این بیماری ها مبتلا هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر غلام عباس مرتضوی روز سه شنبه در حاشیه پنجاه و چهارمین کنگره بین المللی سالانه انجمن دندانپزشکی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت:بیماری های لثه اهمیت بسیار زیادی دارد، اما متاسفانه در بین عموم مردم توجه کافی به آن نمی شود. 

وی افزود:تحقیقات نشان می دهد بیماری های لثه آسیب های زیادی به سلامت افراد مبتلا به این دسته از بیماری ها وارد می کند.

مرتضوی ادامه داد:بیماری های لثه می تواند منجر به بروز بیماری های قلبی، عروقی، ریوی و بالا رفتن قند خون در افراد مبتلا شود. 

نخستین متخصص رشته پریودنتولوژی در ایران اظهار داشت: زنان باردار نیز باید از نظر بیماری های لثه مورد معاینات پزشکی قرار گیرند تا در صورت ابتلا درمان شوند؛ بیماری های لثه می تواند سبب تولد نوزادان زودرس و کم وزن شود. 

مرتضوی در مورد علل بروز بیماری های لثه توضیح داد: بیماری های لثه علل موضعی همچون تشکیل جرم بر روی دندان ها، تجمع میکروب ها، ترمیم های نادرست دندانی و عدم رعایت بهداشت مناسب و همچنین علل سیستماتیک مانند بیماری های خونی، دیابت، برهم خوردن تعادل هورمون ها در بدن در زمان حاملگی، بلوغ و یائسگی دارد. 

وی ادامه داد:اغلب افراد متوجه بیماری های لثه خود نیستند و تنها در صورت پیشرفت بیماری متوجه آن شده و به پزشکان مراجعه می کنند.

وی افزود:بنابراین لازم است افراد هر 6 ماه یک بار برای بررسی وضعیت سلامت لثه های خود به پزشکان مربوطه مراجعه کنند. 

مرتضوی تغییر رنگ، خونریزی، ورم و افزایش حجم لثه، تحلیل استخوان های فک، جابه جا شدن دندان ها، بوی نامطبوع دهان و احساس درد را از علایم بیماری های لثه عنوان کرد. 

وی بهترین راه پیشگیری از بروز این دسته از بیماری ها را رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه منظم هر 6 ماه یک بار به دندانپزشکان برشمرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha