سرپرستار بخش سوختگی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس گفت: متاسفانه یکی از علل مهم سوختگی در بچه‌ها و اطفال کم دقتی والدین است. بی‌شک والدین با انجام بعضی از پیشگیری‌های ساده می‌توانند احتمال سوختگی را در کودکان کاهش دهند.

سلامت نیوز: سرپرستار بخش سوختگی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس گفت: متاسفانه یکی از علل مهم سوختگی در بچه‌ها و اطفال کم دقتی والدین است. بی‌شک والدین با انجام بعضی از پیشگیری‌های ساده می‌توانند احتمال سوختگی را در کودکان کاهش دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، کبری آزادی خطاب به والدین توصیه کرد: از جمله مراقبت‌های مهم مراقبت از بچه‌ها در حمام است بدین صورت که ترموسات آب گرم کن را روی درجه حرارت 49 درجه قرار دهید چون در دمای بالاتر از 49 درجه پوست بچه‌ها در مدت 2 تا 3 دقیقه دچار سوختگی می‌شود.

وی ادامه داد: وان حمام را همیشه با پوست قسمت ساعد دستتان چک کنید و بعد بچه را در آن قرار دهید همچنین در هنگام شستن کودکان، آنها را از شیر آب دور نگه دارید چون بچه‌ها دوست دارند با شیر بازی کنند و امکان دارد شیر آب گرم را باز کنند.

این مسئول در خصوص مراقبت از اطفال در آشپزخانه یاد آور شد: همیشه دسته قابلمه، ماهی تابه، و... را به طرف پشت اجاق بچرخانید تا جایی که می توانید مسیرهای رسیدن به اجاق گاز را ببندید هرگز به بچه اجازه ندهید در محیط آشپزخانه بازی کند.

آزادی عنوان کرد: از رومیزی‌های بلند استفاده نکنید چون کودکان می‌توانند آن را بکشند. همچنین غذای داغ یا مایعات داغ را در مسیر رفت و آمد کودکان قرار ندهید و هرگز وقتی نوزاد را در آغوش گرفته‌اید نوشیدنی داغ نخورده و آشپزی نکنید. اگر مجبور شدید ظرف مایع داغی را حمل کنید اول مطمئن شوید که کودک در مسیر عبور شما قرار نگرفته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: هرگز برای گرم کردن شیشه شیر نوزاد از مایکرویو استفاده نکنید چون امکان دارد مایع داخل آن سریع گرم شود ولی ظرف آن گرم نباشد و دهان بچه را بسوزاند.

سرپرستار بخش سوختگی بیمارستان شهید محمدی در خصوص مراقبت‌های عمومی برای جلوگیری از سوختگی نیز گفت: کبریت، فندک، مواد سوزاننده، مواد شیمیایی را از دسترس بچه‌ها دور نگه دارید. از محافظ جهت پریز‌های برق استفاده کنید. اگر می خواهید از دستگاه بخور یا بخارساز استفاده کنید مطمئن باشید که بچه ها آن اطراف نباشند. در هنگام اتو زدن لباس و یا فر کردن موها مراقبت های لازم را انجام دهید. از نگهداری ترقه و مواد آتش زا دوری نمایید. در روزهای گرم بخصوص صبح‌ها بچه‌ها را از تابش مستقیم نور خورشید دور نگه دارید و هرگز داخل خانه سیگار نکشید مخصوصا در زمان خستگی یا زمانی که از داروهای خواب آور استفاده کرده‌اید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha