سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 111328

از امروز زنان یک دلیل محکم و موثق دیگری دارند تا از شوهرانشان بخواهند ساعات بیشتری کار کنند. به گفته دانشمندان، در یک زندگی مشترک کار بیشتر مردان مساوی است با تضمین سلامت زنان؛ اما در نقطه مقابل افزایش ساعات کاری زنان نه تنها سلامت روحی و جسمی مردان را بهبود نمی بخشد بلکه باعث آزار آنها نیز می شود.

سلامت نیوز: مردها بدانند: از امروز زنان یک دلیل محکم و موثق دیگری دارند تا از شوهرانشان بخواهند ساعات بیشتری کار کنند. به گفته دانشمندان، در یک زندگی مشترک کار بیشتر مردان مساوی است با تضمین سلامت زنان؛ اما در نقطه مقابل افزایش ساعات کاری زنان نه تنها سلامت روحی و جسمی مردان را بهبود نمی بخشد بلکه باعث آزار آنها نیز می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، گروهی از محققین دانشگاه تگزاس با مطالعه زندگی 3 هزار 800 زوج آمریکایی رابطه میان میزان ساعات کاری و بهداشت روانی و جسمی هر یک از زوج ها را مورد سنجش قرار دادند. آنها سلامت زنانی را که همسرانشان کمتر از 40 ساعت در هفته کار می کردند را با گروهی که ساعت کاری همسرانشان به بیش از 50 ساعت در هفته می رسید مقایسه کردند. از نتیجه این مقایسه چنین بر آمد که ساعات کاری بیشتر مردان ارتباط مستقیمی با بهبود شرایط جسمانی و روحی زنان دارد؛ به عبارت دیگر ساعات کاری بیشتر در اکثر مواقع با افزایش درآمد مردان همراه است.

اطمیان خاطرِ حاصله از مکفی بودن درآمد مردان و تأمین هزینه های زندگی موجب می شود شرایط جسمانی و روحی زنان در حالت با ثباتی باقی بماند.

نکته جالب توجه در این تحقیق این است که احساس مردان نسبت به افزایش ساعات کاری زنان کاملاً متفاوت است. در واقع ساعات کاری طولانی زنان در طول یک هفته تهدیدی است برای سلامتی مردان؛ زیرا برداشت مردان نسبت به این موضوع اینگونه است که کار بیشتر زنان به معنای درآمد بیشتر نیست، بنابراین دلیلی ندارد که زنان بیش از 40 ساعت در هفته کار کنند. علاوه بر این چنین موضوعی باعث می شود مسئولیت های مردان در خانه تغییر کند، از همین رو آنها فشار روانی بیشتری را احساس می کنند زیرا بخشی از وظایفی که به صورت عرفی به زنان نسبت داده می شود اکنون باید توسط آنها انجام شود.

اما هنگامی که بحث بر سر خانواده های سنتی باشد که مردان تنها نان آور خانواده هستند و زنان ساعت بسیار اندکی را به کار کردن اختصاص می دهند شرایط کاملاً تغییر می کند. در چنین خانواده هایی نه تنها زنان بلکه مردان هم سلامت روحی و جسمیشان در خطر است، بنابراین به نظر می رسد تناسب میان ساعات کاری زن و مرد در یک خانواده و بهداشت روانی و جسمانی آنها دو روی یک سکه است که با نبود یکی از آنها بود دیگری به خطر می افتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha