چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 111358

یکی از معضلات شایع امروزه بخصوص در بین خانم‌ها، اختلال ستون فقرات و در پی آن ایجاد مشکل در دستها است، که ناشی از بی‌تحرکی و شیوه غلط در نشستن است.

4 حرکت ورزشی برای پشت میزنشین ها

سلامت نیوز: یکی از معضلات شایع امروزه بخصوص در بین خانم‌ها، اختلال ستون فقرات و در پی آن ایجاد مشکل در دستها است، که ناشی از بی‌تحرکی و شیوه غلط در نشستن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر فریدون لایقی، متخصص ارتوپد گفت: قوز کردن هنگام نشستن و قرار گرفتن شانه‌ها و سر بسمت جلو، باعث اسپاسم عضلات گردن و فشار به اعصاب دست می‌شود، که در طولانی مدت منجر به بروز سندروم اعصاب خروجی قفسه سینه و ایجاد مشکل در اعصاب دست می‌شود.

 

وی ادامه داد: قرار گرفتن طولانی مدت سر و گردن به سمت پایین و فشار ستون مهره‌ها بر رشته‌های عصبی ناحیه گردن، منجر به "عارضه دیسکوپاتی گردن" می‌شود.
دکتر لایقی افزود: لازم است هر 10 تا 15 دقیقه یکبار فرد تغییر وضعیت داده تا دچار اسپاسم عضلانی نشود. همچنین در هنگام کار با کامپیوتر و نشستن طولانی پشت میز بهتر است صفحه کلید طوری قرار گیرد که احتیاج به خم نگه داشتن طولانی مدت سر نباشد.
این متخصص ارتوپد گفت: ‌با انجام برخی حرکات ورزشی خاص ناحیه گردن مانند حرکت آرام گردن به چپ و راست و عقب و جلو و حرکت چرخشی گردن و بعلاوه حرکت کمر به سمت چپ و راست، می‌توان مانع اسپاسم عضلات گردن و کمر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha