وزیر بهداشت در ارزیابی خود از چگونگی اجرای طرح تحول سلامت در دو روز گذشته، گفت: قدم نخست در اجرای این طرح با موفقیت برداشته شد.

پیش بینی افزایش مراجعات به بیمارستان‌های دولتی

سلامت نیوز: وزیر بهداشت در ارزیابی خود از چگونگی اجرای طرح تحول سلامت در دو روز گذشته، گفت: قدم نخست در اجرای این طرح با موفقیت برداشته شد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی درباره ارزیابی‌اش از اجرای طرح تحول سلامت طی دو روز گذشته، گفت: آنچه که باعث خوشحالی من است، آن است که همکارانم از استان‌های یزد، همدان، آذربایجان شرقی، دانشگاه علوم پزشکی تهران و چند استان دیگر اعلام کردند که در دو روز گذشته توانسته‌اند به خوبی و با موفقیت کامل، قدم نخست را در اجرای این طرح بردارند.

وی افزود: بنا به اذعان همکارانم از دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌های مختلف، برخی بیماران در مراجعه به بیمارستان‌های دولتی زمانی که وجه دریافتی به آنها بازگردانده شده، تصور کرده‌اند اتفاق خارق‌العاده و غیرقابل انتظاری رخ داده است. این طرح در ابتدای شروع، رضایتمندی بیماران را به دنبال داشته است.

وزیر بهداشت گفت: در مجموع اقدامات انجام شده در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت طی دو روز گذشته، برای آغاز خوب بوده است.

هاشمی افزود: پیش از این هم گفته‌ام اصولا تغییر کار ساده‌ای نیست و سخت است. انتظار آن است که به مرور زمان بتوانیم آنچه که مورد نظر ما و در شان ملت است را در مراکز درمانی وزارت بهداشت بوجود آوریم.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره افزایش بار مراجعات به بیمارستان‌های دولتی از زمان اجرای طرح تحول، گفت: در حال حاضر آماری از افزایش بار مراجعات نداریم؛ اما احتمالا در دو - سه هفته آینده شیفت بیماران از بخش خصوصی به دولتی را خواهیم داشت. یکی از نگرانی‌های ما همین موضوع است که با افزایش بار مراجعات به بیمارستان‌های وزارت بهداشت، نتوانیم خدمات مناسب و شایسته را ارایه دهیم. اما در مجموع همکارانم در بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی تمام تلاش خود را جهت سرویس‌دهی مناسب به بیماران انجام می‌دهند.

گفتنی است؛ طرح تحول نظام سلامت از روز دوشنبه 15 اردیبهشت در 557 بیمارستان تحت پوشش وزارت بهداشت رسما آغاز شده است. براساس این طرح مقرر شده که بیماران بستری ساکن شهر تنها 10 درصد و بیماران ارجاعی از روستاها تنها پنج درصد هزینه‌هایشان را بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha