چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 111363

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد مشکل مادران بارداری که پس از وضع حمل با کمبود شیر برای تغذیه نوزادشان روبرو هستند از دیابت بارداری ناشی می‌شود.

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد مشکل مادران بارداری که پس از وضع حمل با کمبود شیر برای تغذیه نوزادشان روبرو هستند از دیابت بارداری ناشی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،اگرچه بسیاری از مادران در چند روز ابتدایی وضع حمل برای تغذیه نوزاد با شیر خود دچار مشکل می‌شوند اما بالاخره می‌توانند در مدت کوتاهی این مشکل را حل کنند با این حال برخی از مادران از میزان شیر کافی برای تغذیه فرزندشان برخوردار نیستند که این امر برایشان نگران‌کننده است.

متخصصان مرکز درمانی بیمارستان کودکان سینسیناتی به بررسی علت اصلی کمبود شیر مادران پس از وضع حمل پرداختند. در حقیقت مادران شیردهی که از میزان کافی شیر برای تغذیه فرزندشان برخوردار نیستند 2.5 برابر بیشتر احتمال دارد به مشکلات مرتبط با سوخت و ساز انسولین یا به اصطلاح دیابت بارداری مبتلا باشند.

دکتر «لائوری نامسن ریورز» گفت: یکی از پیامدهای شیوع چاقی این است که از هر چهار زن در سنین باروری یک نفر به عارضه پیش‌دیابت مبتلاست.

متخصصان با توصیف شیرمادر به عنوان غذایی کامل معتقدند شیرمادر تمام مواد مورد نیاز بدن به لحاظ ایمنی‌شناسی را تامین می‌کند. همچنین اولین شیری که مادر به نوزادش می‌دهد حاوی مقدار زیادی آب است که تشنگی فرزندش را برطرف می سازد. علاوه بر این ویژگی‌های شیرمادر در ساعت‌های مختلف روز متفاوت است به طور مثال در هنگام عصر شیر مادر نسبت به زمان صبح خاصیت تسکین‌دهندگی بیشتری دارد.

در این بررسی متخصصان سوابق پزشکی 561 زن را که برای تغذیه فرزندشان با شیر خود مشکل داشته‌اند، مطالعه کرده و دریافتند بالا رفتن شاخص توده بدنی، انسولین ناشتا، مقاومت به انسولین در محدوده عارضه پیش‌دیابت نشان‌دهنده میزان پایین شیر در مادران شیرده است. دیابت بارداری که موجب افزایش فشارخون در این دوران می‌شود در 18 درصد تمام بارداری‌ها اتفاق می‌افتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha